god morgon 14/6
Igår kväll föddes pandoras första föl! Vår kamera har lagt av så jag har suttit rätt mycket nere i stallet.. när jag kände att jag nog behövde äta lite och pandora verkade så obrydd så tänkte jag "det händer nog inget, jag går nu" Tji fick jag 40 min senare när jag kom ner stod där ett blött litet föl!
#0 - vilken raring! Vilket kön på den lille? Hoppas allt gått bra.
Har provat lite olika kameralösningar - som fungerat mer eller mindre bra (oftast mindre). Skaffade för några år sedan en Ludakamera. Den är fantastiskt bra. Lite jobb med första installeringen med att sätta upp antenner - men sedan fungerat klockrent. Mycket uppskattat hos inackorderade stoägare är att man för en liten summa kan abonnera på en websändning (minsta tid en månad) från kameran. Då kan hästägaren själv se sitt sto, och följa fölning och första tiden från sin dator eller mobil hemifrån.

Kom hem från jobbet efter 03.30 i natt. Eftersom det ska regna i Sala tänkte jag strunta i dagens tävlingar. Ställde inte klockan, men vaknade iallafall i 07.00-tiden. Känner väl inte direkt för att åka tillbaka just nu, men vi får väl se. Klarnar det upp kanske jag åker iallafall. Är man ledig så är man…
Eller så ska jag pyssla med bilderna istället…

Det är en liten tjej :) allt har gått jättebra och hon är stadig :) betydligt mer modig än rebell.. mormor säger att hon upplever stofölen som modigare än hingstarna, och i det här fallet håller jag med ;)