God Morgon 15 juni
Ny vecka och nya nattpass! Måndag-tisdag och fredag-lördag-söndag, men sen är det bara 8 pass kvar till semestern! Åh, vad jag ser fram emot den…
Morgonen har ägnats åt att slå i stolp och dra tråd. Nu ska jag fika och vila lite!!
Är glad att jag tog mig iväg till Sala igår ändå, trots dåligt väder och trötthet. Jag fick se två Connemaror få varsitt Prins Carl Philip gehäng för sina segrar i MSV. Vädret hyfsade till sig också, sol och moln om vartannat, blöt bana men inget regn.
I kat D Bjennesby Adele (f-08 e Poetic Justice - Kimble) och i kat C Bizas Butterfly (-01 e Dale Haze - Blue Chief). Fast egentligen såg jag bara den ena..
Pga virrpannorna i domartornet missade jag gehängbilden på Butterfly. Den här konversationen utspelade sig i högtalarna: Innan vi tar in kat C för prisutdelning ska kat C avd B rida. Tystnad - paus! Jaså, de har ridit redan. Då ska vi ha in kat C grupp 2 istället innan vi höjer till kat D. Då tröttnade jag och gick och köpte kaffe. När jag kom tillbaka hade de ångrat sig och förrättat prisutdelningen först…
Ha en bra dag!
Kul med fina bilder att titta på! Nyss hemkommen från landet(Rådmansö) ska jag snart bege mig till hästarna. Undrar hur runda de blivit?
Knipsade lite i hagen så jag har nu en utgång i skogen utan att behöva passera vägen :) P tyckte det var lite konstigt förstås men gick utan att tveka. En dryg timmes tur i alla gångarter inkl ett rejält kast åt sidan, som tur var åt det håll X är på så jag åkte inte av :p P har börjat klättra på lilla russet (och det är inte precis våldtäkt…) så han går numer i egen skämshage.

Sommaren börjar utkristallisera sig. Känns väldigt skönt. Idag var jag och Melody ute och travade och galopperade med två andra i stallet. Jätteroligt med lite fart och kondisträning. Men det här att gå i högt gräs, det var lite läskigt. Knasponny.