God förmiddag 17/6

#1 Grattis! Färg?
Idag har jag tänkt att lastträna Melody så att jag kan lasta henne själv. Ska ju iväg och träna för Anette imorgon bitti, och det är risk för regn, så då vore det ju smidigt om man kunde köra dit istället för att promenera i regnet. Eftersom det är vanlig vardag så finns den ordinarie ponnyputtaren/luckstängaren inte på plats.
Igår var hovslagaren förbi, och då tog vi av Melody framskorna. Barfota är inga större problem för den pållen. Hon lär få skor igen sedan när broddsäsongen kommer, men det är det ett tag.
#1 Grattis! Så roligt med föl och att följa dem!

#1 Grattis! Vilken bedårande liten räka!!! 😍
Här är det kallt och regnigt och allmänt blä! Terminens sista ridlektion har varit, så nu kommer det att vara ganska dött på hästfronten framöver.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kväll! Har börjat morgonpasset på jobbet nu, börjar 03.30. Så det är en trött människa nu. Sov en stund direkt när jag kom hem, kamikazepiloten behövde taxi till en Pay 'n Jump. Hon är modig hon, har kanske ridit honom 11-12 ggr och hoppat ca 4. Så det blev bara 50 cm, men han blåvägrade på hinder nummer tre. Bommarna lades ner och han stod envist kvar, tror det var första stora testen med henne för att se om hon menade allvar. Men omstarten gick bättre, ett stopp på samma hinder, men han behövde inte ledas över hindret denna gång. Men ett litet klipp blev det iaf på andra rundan. Nu blir det sängen igen, god natt.

#1 Grattis till ett jättefint föl! Bedårande var ordet…
Glöm inte att uppdatera i föltråden ;)

#2 aningen ljusare än rebell.. och med hur han ser ut idag i bakhuvudet gissar jag på en mörkare variant av gulbrun :)