Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 584 ggr
lil-sis
0

God lunch 23/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

X har blivit lugn, väldigt lugn. Nästan så jag är orolig. Å andra sidan galopperade hon snällt på ridbanan idag utan att bli överdrivet flåsig eller ens svettig, så hon är nog inte döende, börjar väl mogna ordentligt psykiskt antar jag. Prinsen å sin sida blir bara tittigare och tittigare, det är så jag funderar på att rida med skygglappar! Jag sitter inte särskilt löst i sadeln men det är betydligt trevligare att kunna fräsa på lite i galopp utan att riskera att landa i diket eller mest troligt på X rygg eftersom han mest skuggar för saker på vänster sida när X är med…

GE
4

Min gamla bil seglade genom besiktningen idag, med bara ett bra att veta 😃

Supertrevlig besiktningsman som bjöd in mig på frukost i personalrummet efteråt, och berättade om hur han som liten i hemlandet,  fick lära sig sköta om & valla getter i bergen av farmor. Vet inte riktigt varför han kom in på det dock. Kanske tyckte han att bilen såg ut som att det hade åkt en get i den, trots att jag hade städat den så fint? Gör man det bara 1 ggr/år så gör man det noga ju 😎

Nu väntar 3 nätter, men snart är det semester!

Idag håller jag alla tummar för Image på SLU och ponnyn på Strömsholm ❤️

Ha en fin kväll!

liljegren
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skönt om de mognar "av sig själva".. det gjorde inte Bellis.. hon behövde ett föl för att komma till den punkten ;) Grace var inte dräktig.. och borde komma om vilken dag som helst.. helt plötsligt bråda dagar för herr Lärka! Han fick gå med Paddis o Athena idag i hagen.. han var SÅ nöjd! Tack GE! :) Image är helt otrolig. "Din fina lilla häst svarar väldigt mycket bättre på behandlingen än vad vi trott" Hon har inte kastat än och det är bara ett embryo.. tur det :) Lilla sambon fyller även år, så det blir lite fika ikväll, dock utan gäster. Rätt skönt då vi känner oss rätt matta bägge två. Var även iväg och inhandlade skor till the big day.. maken till snorkiga biträden.. är en sko missfärgad är det väl inte så konstigt att frågar om de har fler på lager? Nä, hon kan behålla sin sko om hon ska vara så grinig.