Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 669 ggr
liljegren
1

god dag 24/6

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har gått och lagt mig igen.. tröttheten går aldrig över -_- Paddis slog ifrån i morse så då hoppas vi att hon tagit sig.. Grace kniper trots att ho enligt ultraljud borde vara redo.. rackarns rännande fram och tillbaka för att se om damen kan tänkas ändra sig… Stallet går så mycket fortare nu när fullblodet inte är hemma.. det är så tomt :/ Måste även fundera ut ett namn till Bellis föl.. vill gärna ha något med "bell/bel" i.. hade bara bra stonamn.. Trubbel känns inte så lockande längre. Och förresten! Vart är alla anmälningar till riksen? ;) var in och kollade igårkväll när jag anmälde grace till ridklassen. Skulle vara roligt att vara med själv men det får nog vänta tills nästa år

GE
0

Tröttheten hänger kvar här med. Har sovit i stort sett hela dagen. Sjukvården har totalkollapsat, och nu vårdar vi inläggningsklara patienter hela nätterna, som inte får plats nånstans. I natt hade vi 3 gamla med höftfrakturer + en rygg kvar på morgonen. Vi hämtar sängar på stända avdelningar för att de ska få det något så när drägligt, men det är inte värdigt! Tur att semestern närmar sig (för min del)!

Anmälningarna till riks kommer nog. Det är ju långt dit…

Hoppas att Grace går i brunst snart…

Sassenach
0

Kväll! Här har vi fått ryggskott, inget jag rekommenderar. Naprapaten lyckades iaf, så att jag kan resa mig upp och räta ut ryggen utan att det hugger till. Hästen har fått en ny sadel, fick lite panik vid sadelutprovning i måndags. Måste ju ha en som inte trycker på honom, så nu försöker jag bli av med två begagnade. Annars rullar livet på sin stilla gång, jobba, äta, skita och sova, typ. Tänkte föreslå att Bellis föl skulle heta Atlas, lite på samma tema som Pandoras lilla. Du kan ju lägga till ett Bell.? Klart Grace skall bli brunstig snart!

lil-sis
0

Min sambo var inne på Ackis igår med hjärtsmärtor, det är inte första gången men han brukar strunta i det… Hade typ 180/135 och smet hem innan han var färdigutredd och fått recept på blodtryckssänkande. Det är andra gången ham får recept och sen struntar i det. Talade lite allvar med honom igår på kvällen och idag fixade han självmant en läkartid imorgon. Idag väntade jag ut regnet och red sen ut i skogen på Xanadu. Första turen helt själva på snäll ponny i alla gångarter :)

Kjerulfia1
2

#0 Jag tycker han ska heta L . Bel Air. Efter den klassiska serien The Fresh prince of Bel Air med en ung Will Smith i huvudrollen. Han verkar ju ha chans att bli chokladfärgad också :)

javascript:nicTemp();

Fick reda på idag att Melodys irlandsfödde helbror numera finns på svensk mark, och på bilden är han fortfarande brun. Hon har även fått en ny lillebror nere i Axtorna, men han ser ut att bli skimmel. 

Jag har också anmält Melody till premieringen på Tuthammaren och till Riks. Det blir bara utställningsklass för oss den här gången.