God Morgon 27 juni
Morrn. Molningt men ganska skönt ute . Yr lovar sol till kvällen, och det blir toppen. Vi ska ha granngrillfest på gården. Alltid roligare om det inte regnar…
Fick ett samtal från Matilda igårkväll, som riktigt bubblade av lycka över sin första "riktiga" rosett med Fergus. En 2:a plats i LC, och var också felfri i LD. Tänk för ett år sen vågade den här tjejen knappt galoppera, och hoppa eller rida ut var inte ens att tala om. Hon tappade totalt självförtroendet på sin förra ponny, men Fergus har givit henne tillbaka det. Nu rider hon helt obekymrat över stock och sten, och hoppar betydligt högre på träning Jag är så stolt över min lilla älskling!
Är också glad för att jag har samma goda kontakt med den här familjen som jag hade med familjen som köpte honom av mig 2010. Fergus var nog en bra läromästare för Therese också, trots att han var ung och grön. I år tävlar hon stor häst i Falsterbo.

nu är jag bra trött och irriterad.. telefonh*vetet la av sent igår kväll.. eller rättare sagt, tele2 stängde av simkortet ett par dagar tidigare.. och jag har inte fått mitt nya från telia.. den där tröskeln är bra nära att rinna över..
Idag kanske vilodag. Har varit i Täby och gått runt lite medan sambo och barn jobbade ett par timmar.

Eftermiddag! Haft sovmorgon idag ända till 8.00, skönt att kunna ligga kvar i sängen jämfört med att traggla sig upp 02.00. Har varit iväg och tittat på WE träning, kan konstatera att det är typ som Bruksridning. Skillnaden är att dressyrfjollor inte rynkar näsan åt det. Ska väl kravla mig upp på herr Kråka ikväll, efter vi hämtat hö. Se om jag kan rota fram korta gjorden till tömkörningsdäckeln, så att det lite väl runda russet kan få sig en dust också. Igår var piloten här och red kråkan barbacka, hon hade tänkt rida ut. Men det ena ledde till det andra och det blev ett litet dressyrpass och ett 30 cm skutt. Hon är lite galen den där, men hästen ser stabilare ut i hoppningen. Ha en fortsatt bra dag!