Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 864 ggr
GE
0

God Morgon 29 juni

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu börjar nedräkningen! Bara 4 pass kvar - sen semester!!

Blev som sagt inga fler Connemaror på bild från Edsbro igår, men jag undrar om inte den här damen är det? Ser så ut tycker jag iallafall…

liljegren
0

Morrn morrn! Aptrött på allergin.. måste till ett apotek idag.. Väntar samtal från ultuna.. har funderat massor över helgen och nu är jag mest irriterad.. jag tycker inte att det känns helt ok när det framställer det enda alternativet som en av deras anställdas stall.. jag vet inte hur många gånger jag sa att hon är känslig för miljöombyten.. jag vill inte heller att hon ska flacka runt i olika stall och öka risken för massa trevliga bakterier.. det lyckades vi med i höstas på stav… kändes inte som den nya vetrinären lyssnade så jag får väl be om en annan i värsta fall.. jo.. asjobbig hästägare deluxe!

GE
0

Varför vill man att hon ska byta miljö? Har man fått fram vilken/vilka bakterier hon har i såret? Tror man att det finns samma bakterier hemma hos dig?

liljegren
0

Ingen aning.. den vetrinären som ringde i torsdags har bara kommit med massa dåliga besked… jag FÖRSTÅR och VET att läget kan ändras snabbt.. men från att få åka hem om jag känner mig bekväm att ge antibiotika och lägga om sår till dagen efter med ny vet och antibiotikaresistens.. dagen efter skulle vet ringa upp.. det gjorde hon inte. Jag ringde, presenterade mig och villen häst jag ringde om, då började hon prata om en helt annan häst.. när jag avbröt och sa att det inte var min häst så sa hon att hade min häst hade en ny infektion i benet.. nu minns jag inte om hon sa sena eller led, men när det blir sånna drastiska förändringar.. ringer man inte hästägaren då!?

RC71
0

En av anledningarna till att jag väljer Strömsholm.. Hoppas hon repar sej nu liljegren!

liljegren
0

Samma vet som jag hade i början på förra veckan ringde! Hon förstod inte alls vad den andra vet pratat om.. jag får hämta hem henne imorgon. Men hon var lite orolig.. tydligen har sträcksenan försvunnit.. men kirurgen menar på att med tid att läka kommer hon förhoppningsvis (???) bli bra Allt beror på hur sårläkningen fortskrider. Batterierna känns rätt urladdade just nu..

lil-sis
1

Tömkörde X på ridbanan, hade höger galopp idag :-) P och jag ska iväg på WE-lektion senare ikväll, vår första :-o

GE
0

#5 Vilken röra! Man kan ju få urladdade batterier för mindre! Se till att du får gå igenom journalen tillsammans med den/de veterinärerer som har varit inblandade. Kolla också så att det är Image det handlar om på alla anteckningar, så att de inte har blandat ihop två hästar i papperen också…

Vilka bakterier är hon resistent mot? Du måste kunna få en kopia på odlingssvaret där resistensbestämningen står. Den här nya infektionen, har man odlat på den?

Hur kan sträcksenan bara försvinna sådär? Inte ens hälsenor på människor gör det. De kan gå av helt ock krulla ihop sig, men den känns som en knöl en bit upp. Fast det är väl så svullet förstås att det inte går att känna på henne nu? 

Image kommer säkert att tycka det är jätteskönt att få komma hem, och med mycket jobb och kärlek kommer du nog att få henne att läka till slut.

Orka hålla ut ❤️

liljegren
0

Den här vet jag pratade med idag förstod inte vad jag memade med resistensen heller.. hon sa att ett prov var taget men inget svar hade kommit.. prover var dessutom taget efter att den andra vetrinären sa att hon hade resistenta bakterier…. Jag vet inte hur såret ser ut.. hon sa bara att den var borta.. lättare om hon kan förklara och visa vad hon menar imorgon än över telefon.. men man undrar ju lite vad de pysslar med…