God eftermiddag 6 juli
Första semesterdagen. Svalt och regn! Underbart! Har varit nere på stan och ätit en god lunch, varit ute och kollat till damerna. Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla på regnfilm. Ta det lugnt resten av dagen - bara för att jag kan och är värd det!
Grattis till Elin och Gräns Tiger som vann LA:3 (69%) och LA:4 (68%) igår. Tack vare en generell dispens från SvRF kan ryttare f 1995 på ponny växla mellan ponny och hästtävlingar. Toppen för just detta ekipage, som får bättre poäng bland storhästar!
PS Anmälningstiden till Riksen förlängd till 14 juli! Så det är inte försent än 🙂
http://www.blabasen.se/sh/anmalan/Anmalan?a=steg_02&btf=2015036

Idag var jag inne på Ultuna för check av Gittan. Hon har ju inte varit helt ok senaste veckorna, en period som inleddes med en tappsko. Nu visade det sig att det med allra största sannolikhet är skadan från förra året som spökar. Som "vanligt", inga yttre symptom som värme eller svullnad. Så nu har jag ett potentiellt avelssto för den som är intresserad.
Undrar om fbolaget pröjsar en magnetröntgen till ?, eftersom det var det enda sättet att kunna diagnosticera vad det var. Ska nog kolla upp det under veckan. Man kan ju alltid fråga. Annars tycker jag att jag haft tur med mina veterinärkontakter på UDS.
Gittan lastade sig själv som hon ska både på hemmaplan och när vi skulle därifrån. Skönt att det var något som var jättebra. In och ut ett par gånger, men sedan knallade hon rätt in och jag kunde stänga bommen. Min lasthjälp stängde luckan medan jag satte fast ponnyn.
Melody och Gittan har nu gått i samma hage under drygt 3 månader, och jag kan konstatera att båda är rena rasister. Halvblod göre sig icke besvär, det är bara en connemara som det är värd att gnägga efter tycker Gittan. De är som ler och långhalm, och går ogärna längre än så här ifrån varandra.

Mina två älskade pnnyhästar. Axtorna Wise Melody "Melody" och Gräns Birgitta "Gittan".