God Morgon 8 juli
Så skönt det är med semester. Man kan göra vad man vill och när man vill. Som tex ta sovmorgon en sån här grå dag, när regnet hänger i luften…
Amanda har kommit igång med ridningen, men svullnar ibland och får ont. Därför fick Fen gå ner på betet så att Amanda skulle få vila. Det tackade Fenella med att skena runt som en galning, och springa av sig en framsko. Så nu har det inte blivit någon ridning på två dagar för den sakens skull, men idag kommer hovis…
Ha en bra dag!
Synd att det regnar så bara. Och att nya hovis har gått upp i rök, sämsta tiden på året. Xanadu har en dejt med hovslagare på Mälarkliniken på måndag och de andra får gå barfota tills senast kontaktade lokala hovis har tid i augusti (väntar nog då så att det passar i med X nästa skoning). Krångel är sådant som jag verkligen inte har energi nog för. Helt sänkt av jagandet idag, så passade på att göra några av husses ärenden också som jag dragit mig för.

Lyckades glömma förlovningsringen på jobbet igen.. suck.. mats lär väl börja undra snart.. tur att man i alla fall har en vettig anledning till varför man är snurrig, för ovanlighetens skull ;) Ikväll blir det omläggning av tant fjant.. och sova. Massor av sova!