Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 620 ggr
liljegren
0

god förmiddag 12/7

På g till jobbet! Ännu mer tråkigheter efter samtal med vet idag.. fick framflyttad tid till imorgon.. men jag tror nog inte det kommer nog inte ta så lång tid vad jag har förstått.. vet pratade om att hon nog behövde bli kvar nästan en vecka.. snabb matematik kommer jag betala mer under den tiden än vad jag köpt hästen för.. med två senor mindre än vad hon borde ha.. jag ska bara ringa agria imorgon och dubbelkolla hur det ser ut.. den tråkiga sidan av hästvärlden. Å andra sidan har våra 4 år ihop sett ut så här mer eller mindre hela tiden.. dock inte lika allvarliga skador.. nä.. nu blir det inga mer storhästar.. connemarorna är hästar nog!

starrhult
0

Låter inte bra alls :(. I dag gick föstermålningen bättre och färgen höll sig i burken! Alla hästar fick också extra söndagsledigt i dag för att jag skull hinna klart före utlovat regn - vilket jag gjort. Hoppas dock att regnet väntar lite till för säkerhets skull.

Kjerulfia1
0

#0 usch vad trist. Idag har jag varit på utflykt till Grän på eftermiddagen. Nu ska jag ner och motionera Melody. Om jag har tur så har vattnet på banan sjunkit undan efter allt regn så vi kan ta ett pass där, annars blir det en tur ut.

GE
0

Nån gång måste man naturligtvis ge upp, men hur kan vet säga att hon nog behöver en vecka på klinik utan att ha sett henne? Jag förstår att det är på din beskrivning, och att det kanske också stämmer. Jag förstår också att du måste förbereda dig på det som ev ska komma, men vänta ändå med att ta ut någonting tills vet sett henne. Kanske ser det bättre ut än vad han/hon trott?

liljegren
0

Ja.. hoppas man man ju.. men jag har skickat rätt mkt bilder.. fördelen med dagens teknik.. så hon går på det och min beskrivning

GE
0

Jo, jag förstår…men iallafall… :(

liljegren
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick denna bild från sambon.. nu är paddis o bellis tillsammans med bebbarna igen :)

Kjerulfia1
0

#6 Vilken härlig familje bild 😍 Idag har jag haft det bästa passet på banan med Melody hittills. Avslappnad skritt, och hittade även dit i traven. Fina hästen, hon kan allt när hon inte spänner sig som en fjäder. Så som belöning galopperade vi lite granna, och det gick också väldigt bra, fina kurvor och inga tvärstopp för att hon slänger ut rumpan. Idag har Gittan har hittat ett nytt användningsområde för kardborrar, förutom prydnader i svans och pannlugg. Man kan ha dem till att klia sig på juvret med. Fick tyvärr ingen bild eftersom jag red brun när jag fick syn på den lilla övningen, men det såg för roligt ut.

liljegren
0

#7 Ja.. det är det ju faktiskt i flera bemärkelser.. fölet (midas) som står vid pandoras huvud är ju även hennes halvbror ;)