Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 619 ggr
liljegren
2

god dag 14/7

Solen skiner ute.. Image står fortfarande på box.. det gör så ont i hjärtat att se henne.. jag är medveten om att det här är det enda logiska beslutet.. men hjärtat är sällan logiskt. Det känns verkligen som att jag sviker henne.. men vad har hon för framtid? Det ser inte så lovande ut och vad säger att vi inte står här igen om tre-fyra veckor.. nej.. det får lov att bli såhär Gittan verkar trivas bra i sin nya flock :) hon går just nu med ungstona. Isolde blev överlycklig när hon kom, Secret var mer osäker och pep lite. Imorse stod de alla tre, med Gittan i mitten, och viftade flugor. Det är även jobb idag.. känns lite tungt men pengar behöver man. Måste även maila om tårta tills i augusti.. det har liksom hamnat lite på is Ha en fin dag

GE
0

Solen skiner här med…och nu åker jag och badar ☀️

Kjerulfia1
0

Gittan gillar att ha några att basa över 😜 Idag bär det av mot nya äventyr.

lil-sis
0

Jag planerar tävlingshösten men kan inte bestämma mig för om vi ska "tävla" bland ponnyer eller stora hästar?

Och kan man kvala championaten bland stora hästar?

Kjerulfia1
0

Tittar på tv…. Trist kanal, även om skådisen kan sin roll.

Kjerulfia1
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
hanna-norrk
0

#3 Det ska inte vara några problem att kvala championat bland stora hästar eftersom man som överårig får rida finalen:) Det står bara kval måste göras på lokal tävling eller uppåt i proppen! Jag skulle personligen välja storhästar, det är absolut inte svårare på något vis och som ponny kan du endast rida CR, även om man inte rider för vinst så är det ju alltid kul att veta chansen till placering finns;)

hanna-norrk
0

#3 Det ska inte vara några problem att kvala championat bland stora hästar eftersom man som överårig får rida finalen:) Det står bara kval måste göras på lokal tävling eller uppåt i proppen! Jag skulle personligen välja storhästar, det är absolut inte svårare på något vis och som ponny kan du endast rida CR, även om man inte rider för vinst så är det ju alltid kul att veta chansen till placering finns;)

lil-sis
0

Det finns så få storhästtävlingar med LC bara :(

hanna-norrk
0

#8 Jasså :/ Ja det är såklart olika i alla distrikt, vi här i Östergötland har gott om dem:) Men men parentes jag kom på nu när jag skriver är att du behöver ju inte välja! Du får åka på både storhäst tävlingar & som ponny i avd B. Har en klubbkamrat som gjort det nu i sommar för att kvala till ungponny championaten så det är bara rida på vilken tävling som passar dig bäst :)