Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 865 ggr
GE
1

God Morgon 15 juli

Morrn! Solen skiner, och det är nästan +20 redan. Om några timmar åker jag ut till Grän för att jaga senskimlar med kameran. Först en tur till damerna…

Mina tankar går idag till lijegren och Image…

RC71
1

Styrkekram till liljegren! Kan någon ta bort november och januari så att sommarmånaderna utökas? Det är bara måndag och fredag hela tiden känns det som och för mkt på attgöralistan. Ha en fin onsdag alla! Nu ska jag klippa av mej håret!

lil-sis
0

Huvudvärksväder idag, får se om jag gör något med hästarna. Borde kanske rida ut en tur med P och X eftersom jag kör X till utbildaren imorgon.

GE
0

Så där ja! Nu är dagens måsten avklarade. Lunch nu och sen återstår lek och glam, och till kvällen grillning, om vädret så tillåter. Underbart med semester….

Ingen dum idé med utökad sommar, bara det inte blir för varmt…

monsterpony
1

God eftermiddag. Här kopplas det av hemma hos svärföräldrarna. Matlagning på agendan i kväll. Tänker på dig Liljegren.

starrhult
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag röstar också för att få bort november - byter också gärna bort måndagar mot en extra lördag i veckan :). Jag är inte flitig med kameran, och inte ä den så bra heller. Men i dag har jag försökt mig på lite fotografering av min lilla "sälunge" - Starrhult Glory som nu blivit ett år. En bild har jag sparat till "fail" tråden om jag hittar den.

Frågande
0

En riktigt varm dag i Tungelsta idag. Sista dagen av vår minikurs med Opal. Igår fick han stora A av min tränare, idag var han istadig, så vi väljer inspänd longering, alltid ett bra pass, även om man får ändra på upplägget. Men så snäll att lasta trots en totaltrafik med dumpers och annan tung trafik ca fem meter från släpet, gör att jag är nöjd över min otroligt vackra, lilla bruna häst. Nu vet jag att en del inte tycker att det är ett connemarigt temperament, men jag väntar så gärna på denna fina häst. Jag tror att när han blir äldre är det underbart att ha i dressyren. Till Gerd: den lille hästen som skrattar så gott var Opals lekkompis, en treårig,jättefin, i mina ögon, shettishingst. Anna-Karin gav mig en hel serie med fantastiska lekbilder på de två. Tyvärr har jag inget namn. I morgon är det skrittpass för alla tre, sedan två knappa veckor i skogshagen. Själva tänker vi cykla i Danmark, där man alltid tror att man är proffscyklist.