Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 704 ggr
Märit
0

Godkväll 19 augusti

Besök av connemaravänner på väg hem från SM i ponnydressyr. Hälsade på våra sommarrunda connemaror i hagarna. Jättetrevligt att ni kom mammor och döttrar Ellesjö och Karlsson-Olin!

liljegren
0

Jobb under dagen. Huvudet urlakat.. pefekt att börja rensa ur svarta farans saker.. 145 är inget mina maror behöver.. det är tungt.. men det är nog bättre att göra det nu än att gå och dra på det. Känns så tungt att möta en tom box.. skönt att vi flyttat de andra hästarna så att jag inte behöver vara i det stallet mer än om jag vill

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gårdagen tillbringades ute vid kusten (Öregrund). Med obefintlig täckning, så något equipe blev det inte. Fick vänta med att kolla resultaten tills jag kom hem. 

#1 Kan du vänta ett tag, tills du fått lite mer distans? Om du nu inte behöver rensa ur grejor pga akut platsbrist. När jag tog bort Es-Cassandra 2011, tänkte jag att jag skulle rensa bland hennes gamla saker. Började i stor stil, men det blev för sorgligt med alla minnen som dök upp. Hennes lilla fölgrimma tex, och visningstränset som jag köpte när hon var 3 år. Några månader senare kunde jag gå igenom allt och kasta en del helt utan problem. Fölgrimman och tränset blev kvar dock….

Kjerulfia1
0

Igår var jag ute på en långtur med Melody. 13 km blev det, och riktigt mycket galopp så vi sprang ifrån alla flugor. Mygg och broms verkar det inte finnas jättemycket av. På hemvägen såg vi ett vildsvin på andra sidan ett mindre hygge. Melody struntade i det, och grisen tittade på oss, skakade på huvudet och vände på rumpan. Vi fick även till lite dressyrarbete på hemvägen, och travade och skrittade i fin form nästan hela sista km. Kul när det man tränat på funkar även utanför ridbanan. Hon kommer riktigt bra överrens med sin sommarkompis. De dricker till och med ur samma vattenbunke samtidigt. Otroligt kul att se.

lil-sis
0

Ted Prinsen igår på ridbanan men han var så störd av bromsarna att jag fick avsluta mycket tidigare är tänkt. Xanadu sköter sig hos utbildaren :-)