god morgon 23/7
Gittan och Skylark han sjungit så vackert i varsin hage halva natten.. vi sprutade henne i veckan (blir så sent om vi ska invänta naturlig brunst) och ska prova i kväll efter jobbet och se om hon är redo. Jobbelijobb on the schema ikväll.

Spännande! Lycka till! Ska skvallra för bröderna Nicke och Valle :) På väg ut till Grän, och hoppas på perfekt fotoväder - molnigt alltså! Ser ut så just nu…
#0 - hoppas det går bra, vad spännande! här har vi väder som till och med katten ledsnar på. Nu på kvällskvisten har det klarnat upp och solen skiner. Under dagen har det varit växlande störtskurar, så svårt att få något vettigt gjort. När det varit uppehåll så har hästarna varit genomsura - men har i alla fall lyckats rida en och tömköra en. Annars går det liksom inte att komma i gång med något vettigt - målningsjobben står på vänt i detta väder. I går bättre tur med ridningen på förmiddagen, sen en regnvädersutflykt till min syster och i förrgår hoppträning i regnet med en glad Bingo och lillryttarinna. Lite för lite hoppning dock i Bingos tycke :) Blir väl kanske mer med tiden!
Bestämde igår att jag och grannen skulle träffas i "svängen" och rida ut. Är på plats i god tid så jag och Tifflan skrittar upp till hennes gårdsplan, där det står fler bilar än vanligt. Grannen och hennes kallblodstravare Love syns dock inte till och jag började misstänka att något inte är helt okej. Fel dag och rätt tid (18.30) alternativt rätt dag och fel tid? Ropar som en galning men trots att ytterdörren står på vid gavel, inget svar. Plötsligen dyker familjens ettåring upp på trappan. "Hämta mamma", hojtar jag till ungen som nöjer sig med att vinka.
Inget annat att göra än kravla av ponnyhästen, ta in den i en box i det främmande stallet och plocka av alla pryttlar. Tifflan är som vanligt helt oberörd. Går in till grannen och får bekräftat att alternativ två är rätt, det vill säga rätt dag men en timme för tidigt. Vi bestämmer att jag rider själv. På med alla grejer igen och "uppkravling" på världens snällaste connemara som hukar sig så jag ska komma upp utan min obligatoriska ikea-pall. Ridmässigt fortsätter hon att imponera och vi tränar på galoppfattningar från kort trav till galopp.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#0 Hoppas allt gick bra och att Skylark är en karl av kaliber enligt Gittan.
Här på sommarkollot fortsätter jag och Melody våra uteturer bland flugorna. Det är mest sådana, lite broms och lite mygg, men inte så det stör. Melody gillar att galoppera ifrån flugorna 😂, i trav hänger de ju kvar. Det är som ytspänning ungefär.
Idag körde vi lite dressyr i skritt på lagårdsplanen, annars blir det mest kondisturer på mer eller mindre aktiva vägar. Mysigt när man kan galoppera en kilometer åt gången.
Hästarna har missuppfattat det där med dans kring granen, men det är en populär aktivitet. Det är samma gran där Gittan och Boppe hade sitt favvoställe för två år sedan, så frågan är om Gittan valde det från början (eftersom det var hon som bestämde) och Boppe nu kommer ihåg att det var ett bra ställe och visade det för Melody.
Ihopsläppet gick jättebra som ni ser av videon, inga konstigheter.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
och här kommer filmen

Karl nog var han.. men trots uppvaktning kände sig Gittan inte riktigt redo så vi avvaktar tills imorgon. Om det går bra så får de gå tillsammans :) då kommer lärkan bli glad :) han gillar att få gå med sina fruar och uppvakta dem :) De små turturduvorna har ju stått och gnäggat till varandra under natten och även nu på dagen..
Trött. Jobb. Planerar hösten :)