god morgon 31/7
På g till jobbet.. kortare tur idag. Känns lite dumt att vara i huddinge när alla hästarna är i norrtälje.. men jag måste ju städa ur där också.. man samlar ju på sig så mycket saker! Passar på att rensa ur sakerna redan nu så slipper jag släpa på saker jag ändå inte behöver. I onsdagskväll kom min moster ut och vi red en sväng på åkrarna med bellis, paddis och fölen. Riktig energikick! Kul att fölisarna börjar utveckla personligheter också. Midas är ett litet kaxigt energiknippe som rätt vad det är drar iväg genom buskarna medans Athena är lugnare och håller sig på behörigt avstånd. Lustigt nog är det lite så jag skulle beskriva deras mammor.
Jobb 4.10-15.30 idag och det är inte en delad tur… Nästa vecka bara 4 dagar och måndag är utbildning :-)

Idag mår kroppen bättre. Ska lastträna Melody idag. Målet är att hon ska lasta sig själv. Och vi plussar på lite dressyr eller tömkörning.
Nu börjar nedräkningen. Sista arbetsdagen inledd kl 05:30 vid tjänstedatorn. vad gör man inte för att kasta loss på riktigt inför en månads semester. Och jobbevädret ser ju ut att långsamt bytas mot semesterväder - tjing! 😎
Kanske ses vi i Värnamo på connemarahoppningen på söndag?
PS. Kul att du tittade förbi igår, Tifflans matte. Alltid kul med släktträffar. DS.

Nedräkning för mig med. Börjar jobba på måndag :( Fast så lagom ansträngande måste man ändå säga, mån-tis + lörd-sön natt.
Idag skulle jag och några till åka ut till en mälarvik och bada. Hann dock inte mer än packa klart i morse så blev det molnigt och lite halvkallt, så vi ställde in..