God förmiddag 3 augusti
Dags att krypa i landstingspyjamen snart då! Känns altid lika vemodigt när semestern är slut, men tack och lov går det över i samma stund man kommit dit :)
Solen skiner iallafall, skönt för dom som börjar sin msemester nu..

Första jobbdagen efter semestern här med. Grus i ögonen och bly i benen, känner mig inte ett dugg färdigsemestrad 😎
Jag kan inte vara färdig med semestern på långa vägar… Kommer fram till Flen (ca 6 mil) och har glömt nyckel till min lokal, som bara jag använder. Den enda med reservnyckel hade fortfarande semester. Lyckades låna annan lokal till mitt besök, som jag fick stå i trappuppgången och möta - och sedan lotsa vidare. Sedan ringde jag och ombokade nästa till i morgon - och tog flex resten av dagen …

Jag har susat runt idag och kört möbler, kollat på två stall, ridit dressyrträning och varit på tävlingsmöte :)

Så har styngflugorna kommit… Har idag ridit Melody för första gången på en vecka tror jag. Inte för att hon har latat sig emellan, men vi har lasttränat och tömkört lite. Så idag var det en pigg ponny. Sin vana trogen tyckte hon att trav var en onödig gångart. Det är en ponny med fart i jag har. Vi passade också på att träna skogsmaskin, och det gick bra. Tyvärr innebar parkering av avverkningsfordon att vi inte kom fram på den tänkta galoppvägen, utan det blev skritt på grusväg och en något modifierad runda på sammanlagt 1 mil.

Jobb.. tagit ner skylark till huddinge för att hinna tvätta av honom då jag jobbar hela veckan :/ Hör, för övrigt, att han sjunger vackert i stallet just nu.. trots sällskap.. han undrar väl vart fruarna tagit vägen.. fruarna å andra sidan verkade rätt obrydda att han klampade in i lådan och åkte.
Nej inga styngflugor! Vi åker bort på torsdag och kan inte skrapa :( Ska hämta hem X för en veckas bantning, tydligen börjar hon likna en valross.