god dag 6/8
Badade herr lärka på morgonen. Han var ren i totalt 5 sekunder.. tacksamt ;) Missade bussen med knappt en minut.. för ovanlighetens skull var den tidig. Tur att jag äredveten om min tidsoptimism och därför ändå hinner i tid till jobbet ;)

Ja hur gör man? Bada en häst som går på bete utan egentlig möjlighet till installning innan man åker? Enligt yr ska det iofs regna här på lördag när vi ska åka 😎. Lasta i regn och ev åska, skitkul.
Idag blev det omplanering av ridturen igen, skogsmaskinerna dånade redan på avstånd så vi hoppade över de långa galoppvägarna, och istället provade vi en ny skogsväg (som jag gått tidigare). Även den lämpade sig för galopp så ponnyn var nöjd. Vi red också på småstigar och "titta vart man sätter benen"-vägar och klättrade när tillfälle gavs, så trots allt blev det ett bra ridpass med både styrka, kondis och hjärngympa i 1 timme och 30 min.
Det låter härligt med så bra ridmöjligheter!

# 2 det finns potential för långritt i området. Hint hint. Men det blir kanske lite långt att åka.
Varit på hoppträning med lillryttarinnan och Bingo. Det fick tillfälligt bli på ett dressyrcentrum - där utebanan helt saknade staket. Bingo höll sig dock i skinnet ända till den allra sista "rundan", då han laddade med ett par rejäla bocksprång mot det han uppfattade som en oändligt gränslös yta.. Tyvärr går det bara inte att sitta kvar för nästan någon då… Men hoppas att tjejen inte blir avskräckt. Han vill verkligen inte öva på travhopp, start och stopp och enstaka hinder. Han vill hoppa högt, fort och mycket! Han hoppar skithögt över även småhinder och håller sig i skinnet så mycket han kan, men till slut går det bara inte att låta bli att göra lite som han vill.. Dessutom kan man klart konstatera att jag nog inte har så stor talang att fota hoppning - särskilt inte i motljus. Själva motivet var bara med i helhet på ett par bilder, varav ingen var så bra. Annars flera olika varianter av bild två…

Fin skärpa på krysset iallafall 🙂