God eftermiddg 10 augusti
Idag är jag helt slut. Kom hem från Grevagården strax efter 22 igårkväll. Strödde boxen, ställde in ponnyn i boxen, åkte hem och dröp isäng. På vägen upp körde jag i mina 80, eller kanske 83km/timme, och blir omkörd av varenda långtradare med släp och alla andra med släp också för den delen, under hela sträckan på nästan 35 mil. Så lågt ställd kan väl inte hastighetsmätaren på bilen vara ändå! Men man börjar ju fundera. Som tur är, är det bra väg i princip hela tiden. I morse var det upp strax innan kl 7 och ihopsläpp av ponny med ny kompis. Hon går nu med en yster halvblodsvalackpå 12 år. Två bruna hästar med stjärn, de har till och med likadana regntäcken, så detta kan bli intressant. Ihopsläppet gick bra, båda var mer intresserade av att äta än den andra hästen. Efter ett tag blev det dock race och Åby galopp i hagen. Sedan en tur in till staden, pappa följde med som sällskap i bilen upp i går och ska få fixa lite nya lampor när han ändå är här. Det är praktiskt med en elektriker i familjen, även om det ibland är lite långt bort.