God Morgon 16 augusti
Morrn! En lätt nackstelhet kan konstateras efter gårdagskvällens cruising i nercabbad amerikanare, men det är det värt :)
Sommaren fortsätter att leverera, och idag blir det stuteribesök…
Bild: Finaste Tiffany har ju hittat hem igen, och verkar trivas ypperligt med sitt nya liv som barnponny. Särskilt när matpaus ingår ;)

Sista semesterdagen. Stor sorg, jag har gärna semester lite till. Igår var ponnyn mycket billig. Betedde sig som jagvet inte vad. Hon var fin och följsam när vi kryssade runt bland de krokiga och steniga stigarna, en klar förbättring sedan i våras, men så fort vi kom ut på öppen mark började hon konstra sig och allt var farligt och bara jätteotäckt. Fick henne iallafall att trava runt på den STOOOOORA volten ett varv helt normalt. Det var många försök innan det funkade, och då ingick att man lättade på både fram och bakbenen, bara för man kan. När vi kom till stallet var hon alldeles sjöblöt av svett. Inte för att hon hade jobbat otroligt jättemycket utan för att hon hade hetsat upp sig så in i bänken. Nästa steg är att ta ut equiterpeften och sedan åka och kolla sadeln. Det var iallafall en märklig känsla att rida i skogen med fullt ös medvetslös-musik och full festivalyra runt omkring. Idag hade jag tänkt att ta ett skrittdressyrpass på banan. Kanske med inslag av trav om hon sköter sig.

Efter en mkt hektiskt period känns det underbart att påbörja nedräkningen inför årets Irlandsresa. Samtliga hästar går på bete och har det bra. Verdi fick gå ut med sin lilla familj häromdagen så förhoppningsvis blir det lättskött för djurvakten här hemma när jag är borta 😊 Ha en fin söndag alla!

Jag har spenderat större delen av dagen framför TV:n trots fint väder. Kür är så fantastiskt roligt! Spännande blev det också.
Resten av dagen ska spenderas med mer flyttpackning och en ridtur senare när den värsta värmen har lagt sig.