Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1288 ggr
Kjerulfia1
0

Godmorgon 15 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så har sista semesterhelgen börjat. Det blir lite av en uppstart inför jobbet nästa vecka eftersom det är en del som ska hinnas med. 

Dagen börjar med lite klubbadministration, sedan hade jag tänkt hinna rida och klippa ner kardborrar i hagen (Melody har trasslat in svansen rejält…), plocka lite mer blåbär så jag kan koka sylt, åka till återvinningen, rensa och förvälla svampen från igår… allt i någon slags ordning. 

På kardborrefronten är det inte riktigt så illa som när Gittan trasslade in både pannlugg och svans på det här sättet för ett antal år sedan, men jag vill ogärna komma dit :)

lil-sis
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sista jobbhelgen på länge. Idag ska vi tvätta släpet och inspektera golvet. Imorgon kör vi tillbaka X till utbildaren, två veckor kvar till kvalitets :-o

monsterpony
0

En hemmahelg efter två connemarahelger borta. Det ska bli skönt att komma ikapp hemma, baka bröd, städa, klippa gräs och kela med nya lilla kattungen.

GE
0

Har vakat av och ikväll blir det utekväll på stan. American Car Show pågår…

I morgon åker jag och kameran på stuteribesök. Det ska bli kul :)

Kjerulfia1
0

Kan tillägga att det är festival på Ängby park i Knivsta ikväll och jag kommer att kunna höra Loreen och de andra rätt bra från min balkong ute på landet om man får tro på sound-checket som håller på nu.

starrhult
0

Inte mycket festivaler här i skogen precis - men mötte i alla fall Flamingokvartetten på pizzerian i Strångsjö när jag skulle festa till med en glass på em. 🥳. Underbart väder för grillkväll är det äntligen. Var på Nybyggets ridlägeravslutning på em. och hälsade på hästar jag sålt dit, och några som bott här på Starrhult tidigare.

Kjerulfia1
0

#5 Flamingokvintetten! Finns de fortfarande?!

starrhult
0

#6 - Kvintett var det kanske.. Jag nog fanns i alla fall deras jättebuss. Det är ju inte precis min typ av musik - så helt säkert kan jag ju inte vara att det var just dom som åkte i bussen. Men det var i alla fall artister i Flamingokvintettens buss 😍. Gott nog så här ute på landet, så mycket mer upphetsande blir det inte. Sen är det ju lite "hunting jeep show" i skogarna nu när bockjakten är på gång. Men den showen är inte så uppskattad av hästarna precis - när dom kommer 15 - 20 stycken på rad.

lil-sis
0

Och alla kör Jeep? Mängdrabatt? 😁

MrsM
4

Tog samma flyg som Johnny Logan till Dublin igår, apropå jag mötte Lassie och Flamingokvartetten..

starrhult
0

#8 - typ  en jägare + ibland hund, i varje jeep. Samma vid den stora "andslakten" här vid en liten skogssjö. Utplanterade änder som fodrats hela sommaren - sen arrangeras sk. andjakt - när värsta jeepkaravanen kommer körande för att få "slakta" halvtama änder från en brygga. Inte heller uppskattat av hästarna (eller mig för den delen). 

#9 - Vad är väl en resa till Irland mot pizzerian i Strångsjö?? Inte alls avis..😈

lil-sis
0

#10 Jag tänkte mest på att nog inte alla kör just Jeep utan snarast något fyrhjulsdrivet ;)