Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: tävlingsresultat
Läst 2738 ggr
GE
0

Ungponnyfinaler (SvRF)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag går finalerna i ungponnychampionatet hoppning på Årsta-Runsten. Trots att man skippat åldersgruppsindelningarna + att B-ponny får ridas av ryttare tom 20 år om ekipaget är proportionerligt, blev det något färre starter i år.

Vi håller tummarna för:

5-åringar (LB)

Mullamara Kyle Ceasar kat D (Shannon Prince - Matty's Rock) 4+4 fel                    Westcliffs Quite Poetic kat D (kp e Poetic Kelly) 4+6 fel                                                       Droma Cady kat D (Dooneen Just Joe - Glenvalley Grey) 4+8 fel

6-åringar (LA)

Killaloe Pondi kat C (Dexter Leam Pondi-Ashfield Festy) 4+4 fel                                     Wingfield Twinkle Toes (kat D (Shadow's Dun - Oisin) 4+0 fel

7-åringar (MSV)

Dolan Tina Lass kat C (Dolan Mick - Sarsfield) 0+0 fel                                                          Midnight Star II kat C (Hagens O'Chief - Hedehusets Chan-Roa) 0-0 fel

LYCKA TILL!

ambo
0

Hejar på alla maror och även på Tilde i mitt stall med new foresten Torpalyckabs Lover Boy. Hon är 14 o har tränat honom hit sen i höstas vilket jag tycker är duktigt.

GE
0

Jag har också en favorit utanför rasen. I 5-årsfinalen kat C rider duktiga Victoria Manberger (Bjennesby Adele) det lite för stora russet Ernst Rolex…

RC71
0

Är gränsen skippad för b ponny rakt över eller bara på detta meeting?

GE
0

Bara för ungponnychampionatet

GE
1

Wingfield Twinkle Toes vann 6-åringarnas final (kat D), och Dolan Tina Lass tog hem segern i 7-årschampionatet (kat C), med felfria ritter rakt igenom…

Bild: Dolan Tina Lass (från SM 2015)