Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 869 ggr
GE
4

God Dag 17 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag på besök på Liljegården i Roslagen. Kanske inte min allra bästa fotografering ever, men bortsett från det en väldigt trevlig dag! Kul att träffa Sandra och få se alla fina ponnyer, ffa så fint de båda 2-åringarna hade utvecklats. Kul att se att Gittan funnit sig så väl tillrätta som flickvän till Skylark :)

Jättekul att träffa Kersin igen! Hon bjöd på gott fika, och visade sina gamla fotoalbum, och det blev förstås en massa Connemaraprat. Vilken otrolig  kunskapskälla du har där Sandra, ta tillvara den!!

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sadlade Prinsen imorse och red igenom LC1 några gånger. Prinsen far inte väl av att vila så så fort Hovis varit här blir det uteritter med småflickorna i snöre (en i taget) minst 4dgr/v. Benen är finare rent visuellt men känslan…

Kjerulfia1
0

#0 Men det där var ju en jättefin bild! 

Första jobbdagen efter 6 veckors semester, kan man inte få börja med långsam inskolning? 

Idag tänkte jag klippa kardborrar i hagen så Melody inte få dem överallt. Igår fanns de i manen, pannluggen, svansen och hovskägget. Kan tillägga att hon var en ängel när vi var ute och red i går. Det blev en skrittur ute tillsammans med två av de andra hästarna.

liljegren
1

Mina fina ponnyer!

liljegren
0

…och så trillade typ all text bort! Suck!

Märit
0

Jag är så nöjd! I helgen har jag kört upp gångar med traktorn och slaghacken (betesputsare) och på så sätt skapat ridvägar i stora beteshagen som vilat från beteshästar i sommar. Rejält stora galopprundor med valmöjligheter. Vi ska också bygga hinder! Gondor och jag har testat några galoppvarv! Härligt!

lil-sis
0

#5 Låter härligt! Jag väntar på at klockan ska slå "normal vakentid" så att jag kan anmäla mig och X till träningshelg den här veckan.