God eftermiddag 30 augusti
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Så var augusti slut.
Idag var jag på premiering med Melody. Allt gick bra, men akta er för svarta shettisföl! De kan vara mycket farliga. Melody bjöd även på lite galopp när jag råkade nudda henne med spöt då vi skulle trava.
Mer om det äventyret i ungponnytråden.

Grattis till klass 1 🙂
Ja, snart är det dags för cykellyse och reflexväst! Lite vemodigt…
Inte på kurs med Kurt - men väl med Bingo. Han älskar alla typer av happenings den killen. Spanar också alltid efter vem som kan vara mest VIP på det ställe han kommer till, och lägger då manken till att få lite extra uppmärksamhet där…Enklare häst att ha med sig på olika platser kan knappast finnas, han är hur exemplarisk som helst ❤️. Att han alltid försöker se till att flirta med tränare eller domare blir mest rart. Sen kan ju inte all energi alltid stanna på marken alltid - så i bland är det lite mycket popcorn över det hela. Dock inte i dag, då hjälpte han mig att lära mig mycket utan spex.

Godkväll. Tillbringat dagen som ID-kontrollant på premieringen i Storvreta. Febrig och rejält förkyld. Hoppas jag inte delat med mej av Irlandsbacillerna till dagens deltagare.
Slappar på hotellrum på Stansted. Frankrikeäventyret slut för denna gång. Häststaden Pompadour och franska connemaror och uppfödare var en fantastisk upplevelse. Har dömt in handklasserna tillsammans med Clare Oakes och studerar nu katalogen för att se vad vi gjorde. Kul att upptäcka att Supreme Ch och reserven var två helsystrar :) :) .
Vi var också på premiäromgången med vår orutinerade treåring. Första gången längre resa, första gången i ridhus och tredje gången med bett! Hon skötte sig fint även om det var svårt att stå stilla och skritten var överilad. Inte lätt att värma upp med en ung arabhingst som inte var helt lugn! Som vanligt glömde vi fota. Vet någon vilken den unga tjejen var som sprang omkring med jättekamera?

#3 Jag hade egna baciller med mig som gav halsont, sk pendlarbaciller ärvda från maken.
#5 Vet inte vem den unga tjejen var. Ni är med i bakgrunden på ett av mina kort, men det hjälper ju inte så mycket. Min medhjälpare som även ridit Gittan ett par gånger konstaterade att det fanns en likhet mellan Rossin och Gittan, och jag var beredd att hålla med. Det är något med det långlinjerade (som även Fenella har) som många av Flynn-flickorna får.

#5 Hur gick det då?