Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 804 ggr
GE
0

God Morgon 3 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn! Solen tittade fram en kort stund, men nu ser himlen ut som på bilden, dvs fifty shades of grey. Det regnar iallafall inte -ÄN - man får vara glad för det!

Har ni tagit in era hästar? Fröken R gillar regn och rusk, och går ute dygnet runt än så länge, med nyinskaffat regntäcke och sällskap. De har bra skydd i hagen av stora träddungar. Fröken F är däremot en fryslort och vill komma in framåt em….

Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

Melody går ute än, men hon och kompisen är de enda som fortfarande är ute. Vi får se hur det blir nästa vecka när jag är tillbaka. Personligen tycker jag det är skönt om de kan gå ute så länge som möjligt. I Uleåborg skiner solen.

[RC1393]
0

Mina går fortfarande ute, fast de gör de ju året om ändå, men de har inte flyttat till vinterhagen än i alla fall. Vädret är fortfarande helt okej här men det är kallt på natten, var nästan frost i natt, så jag får nog börja fundera på täcke på araben i alla fall.

RC71
2

Tagit in hästar? Nej det lär dröja långt till dess. Hur mkt mat som helst i hagarna och naturligt skydd för väder och vind.

liljegren
1

Vårt bygge är inte klart än.. så alla hästar ute, utom Grace som är hos fodervärd. Hon skäms bort med tjock torvbädd, rykt tills hon glänser och tunn pyjamas ;) Upplever liksom TS att mina ponnyer är lite mer tillfreds vid regn och rusk.. irlandsväder? ;)

GE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet flera som började stalla in i början av veckan när regnet kom, men de flesta av dem är hästar som tränas och tävlas.

#4 Fröken F har nog egentligen inget emot regn, tvärtom verkar hon gilla det om det är på hoppbanan, det är blåsten hon hatar. Då fryser hon och vill in…

Gammal bild från hennes allra första LB. Det ösregnade, och banan var en enda lervälling. Hon plaskade sig igenom hela banan felfritt med spetsade öron. Jag som trodde hon skulle vägra pga "vattenmattorna" framför hindren.

Så nån liten irländsk vattentålig gen har hon nog fått ändå 🙂

lil-sis
0

Lösdrift här. X gillar inte regn. Så hon har täcke nu.