Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 766 ggr
liljegren
1

god dag 11/9

Igår var vi in med lilla G och grävde fram en hovböld.. hon skötte sig exemplariskt :) Hovslagaren blev lite nostalgisk då hon tydligen ridit in en connemara som barn åt en man som köpte hem tre connemaror från irland "för en halv evighet sen". Idag är det rätt lugnt. Förkylningen har ÄNTLIGEN börjat ge med sig.. skönt att kunna andas genom näsan igen! ;)

monsterpony
0

Hovböld. Urk!

Jag kan fortfarande andas genom näsan, men hostar upp både det ena och det andra med jämna mellanrum. Det får bli läsarbete från soffan på verandan. Skönt att ha lite sådant arbete att ta till med. Förhoppningsvis kommer rösten att hålla för föreläsning igen på tisdag.

liljegren
0

Jo.. men då är man glad att man har en trevlig ponny som snällt står o låter en pyssla :)

GE
2

Trist med hovbölder! Var du på Mälarkliniken?

Det har tydligen spridit sig att jag söker ny ryttare till Fröken F.  Känner att jag inte orkar ta tag i det just nu, med provridningar osv. Får ångest bara av tanken att hon ska flytta nånstans där jag inte kan se henne varje dag om jag vill.  Funderar starkt på att hon ska bli promenadponny hos min kompis istället. Hennes barn är för små och orutinerade för en stor D-ponny, men de växer ju …