Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 958 ggr
Kjerulfia1
0

God dag 12 september 2015

Idag är steg 1 i operation felsökning av häst klar. Vi var på Mustang och kollade sadeln. Resultat: sadeln låg bra på hästen, men hästen gillar inte sadeln, så vi kom hem med en ny bättre begagnad hoppsadel som hästen gillar och en ny sadelgjord med platta. Dressyrsadeln får vänta, det blev ett tillräckligt stort hål i plånboken ändå, men nu vet jag vad jag kan leta efter själv. Vad gör man inte för sin lilla sötnos? På onsdag är det dags för steg två då blir det lite massage och akupunktur. Idag är det Kulturnatt i Uppsala, så då tänkte jag vara kulturell.

liljegren
0

Idag hade jag inte tänkt göra något mer hästrelaterat än den dagliga översynen och fästingplockandet men det var så förbannat svårt att låta bli så jag skrittade ut en tur i skogen på ivriga lilla Lärkan. Han är verkligen ett enda stort grått lyckopiller. När man kommer till hagen kommer han i 180, när man tränsar gapar han och har rör sig smidigt och kvickt framåt i skogen. Lite Image-känsla.. han är verkligen en kanonponny! Gittan bryr sig inte nämnvärt när han går, men skylark blir helt salig varje gång han kommer tillbaka till henne i hagen.

GE
0

Jobba igen - kulturnatten är inget drömpass på plåsterhuset :(

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Även vi har shoppat sadel. En äkta islandssadel. Ponny travade på som aldrig förr så jag tror att hon är nöjd. Min rumpa tycker den är mjuk så tummen upp än så länge.

liljegren
0

#3 spännande! Har hört att det ska vara ett alternativ.. väldigt snygg färg :) Även vi hade lite sadelaktivitet på kvällen.. Isolde fick ha sadel på sig på vår promenad. Cool som hon är var hon helt obrydd om mattes tilltag.. dock är hon ju redan van vid tömkörningsgjord så det var väl inget jättesteg kanske :) Behöver jag skriva att jag längtar tills det är dags att sitta upp? ;)

lil-sis
0

#4 De är ju gjorda för korta, lite överbyggda pållar med bred rygg :-D Bär vi var på Mustang i somras var det just en islandssadel som var det bästa alternativet (men då satt min County lika bra). Isolde är jättefin!

Kjerulfia1
0

#1 Nä, Gittan är en mycket självständig ponny som tycker att hon klarar sig själv, och även kan själv. Ryktet säger att A. Flora (dvs mm) var lite likadan, men det kan kanske någon gammal räv här inne bekräfta eller dementera. ☝️