Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 848 ggr
monsterpony
0

God morgon 19 september

God morgon allesammans!

Åter på hemmaplan efter en kort jobbresa upp till Uppsala och tillbaka. Förkylningen verkar börja ge med sig, så i morgon kanske man vågar sig på lite lätt joggning. I dag siktar jag på lite städning, lite tvätt och pyssla i trädgården.

Ha en bra connemaradag.

Sassenach
0

Förmiddag! Hästen motionerad av annan ryttare för min tränare pga att handen inte är hel än. Det har ju gått flera dagar, alldeles för länge. Just nu har jag ett experiment med tigerkaka i ugnen, den ljusa smeten smaksatt med citron och den mörka med riven choklad, smeten var god iaf. Väntar gäster så jag bör väl börja dekorera tårtan. Ha en bra dag!

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har vi tävlat. Ponny var pigg men instabil och jag var instabil så det blev slingrigt och inte så snygga vägar. Vänstergaloppen satt som en smäck med en 7a på fattningen och volten blev bra. Högergaloppen fanns inte alls. Trygg ponny som skötte sig fint. Snart åker vi iväg på träningshelg :)

Kjerulfia1
0

Idag blev det både trav och galopp ute till Melodys stora förtjusning. Hon jobbade på riktigt fint och hittade formen i skritt och var bra på väg i trav. Visserligen får man parera bogarna lite, men hon lär sig och blir starkare. 

Idag hade vi sällskap av två andra hästar och då är ju allt mycket roligare.

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag kurs igen, utan bett, gick fint. Imorgon jaga tandkunnkg veterinär men vem?

Sassenach
0

#4 Våra distriktsveterinärer har två som är bra på tänder. Har du kollat med dina?

Kjerulfia1
0

#4 Malin Santesson på uds. Hon åker även ut, men det kanske är långt?

lil-sis
0

#5, ja de kollade henne i januari. #6, det skulle nog bli galet dyrt ;)