God Kväll 21 september
Många känner sig kallade men få äro utvalda! Så kan man sammanfatta ett antal intervjuer och hembesök. Ingen av dem skulle få rida min häst! Deprimerande…
Jag förstår dig. Medryttare/fodervärdar är inte roligt att söka nya. 😒
#0 - Vet hur det är… Samma anledning till att jag har "för många" i stallet :( . Ännu svårare när man ska sälja tycker jag.
Vi hade en otrolig tur när vi sökte medryttare. Mikaela skulle göra en större operation i sitt knä så då behövde vi hjälp i ett halvår. Tanken var från början hjälp med en ponny som är ganska tuff att rida men ändå snäll. En tjej i yngre tonåren hörde av sej och det fanns en hästvan mamma i familjen så långt verkade det lovande. Vi bestämde träff i stallet för att prata om vad vi behövde hjälp med och ev provridning. Det gick bra med ridningen och tjejen var jätteduktig, det visade sej att det även var med en lite yngre syster som var lika duktig hon. Det hela slutade med att mamman också gärna ville rida.
Vi hade ju tre hästar så det blev helt perfekt. Vi fick all den hjälp vi behövde.
Nu är det mer än fyra år sedan och kommer dom fortfarande och China har fått tävla ponnytävlingar med flera vinster och placeringar. Tjejerna har även tävlat Coromant även han med vinster och placeringar.
Nu känns det mer som vårat team, ofta följer dom med på tävlingar och hjälper till.
Hoppas det löser sej bra för er andra som söker medryttare / fodervärdar.

#2 Det är främsta skälet till att jag inte vill ta fler föl! Kanske blir magen utlånad istället senare. Det vore ju roligt om de Fenella fick en avkomma…
Jag börjar misströsta lite. Hur kan det vara möjligt att en som påstår sig träna på LA/MSV nivå, inte vet vad en förhållning är?
Lite ironiskt är de nu har fått en ordinarie träningsplats, både hos KG Svensson och Lotta Björe. Det var ju så dags! Som de har slitit för att få till det de senaste två åren, med sms om återbudplats nån timme innan träningen börjat…