God morgon 2015-10-01
Morgon! Var uppe tidigt imorse, så hästen är redan motionerad. Var nog dock lite väl trött, när jag skrittat några varv på banan var jag tvungen att sitta av, gå in i stallet och hämta hjälmen jag glömt. 😰 Så det är skampåle i senilsnöre som gäller resten av veckan. Nu skall jag iväg till naprapaten, som troligtvis kommer säga åt mig att ta det lugnt resten av dagen. Därav det tidiga passet med herr Kråka. 😉 Ha en bra dag och glöm inte viktiga saker, så som ögon, säkerhetsbälte och hjälm.
Jag fick sovmorgon i morse eftersom jag inte behövde kliva upp och äta frukost eftersom jag ska vara fastande vid blodprover.
Hoppas mamma bygger hagen hon nämnde igår, är så geggigt och otrevligt i vinterhagen. Önskar jag vore rik så jag kunde dränera ordentligt🤐
Man behöver inte vara senil för att glömma hjälmen, vintertid är jag hopplös för min hjärna säger mössa=hjälm😃

Är helt slut i hjärnan efter en späckad planeringsdag med jobbet på Wiks slott igår. Trots häftig miljö var det jobbigt sitta inomhus en sån underbart fin höstdag, och bli matad med samma saker som man redan hört 100 gånger…
Ska ta igen skadan idag, träffa hovis och sen och ladda inför tre nätter.
Igår åkte fina Currabawn Mark tillbaka till sin gamla ägare på Irland. Han har ju varit till salu ett tag, och de har haft flera spekulanter, men de ville ha honom kastrerad isåntfall. Det ville inte ägaren, och när den gamla ägaren ville ha honom tillbaka, tvekade hon inte även om hon tyckte det var mycket sorgligt…
Hoppas bara att han får ett bra liv, det är en sån rar liten häst..
Bild: Currabawn Marks sista framträdande på svensk mark. Iallafall för nu…

Jobbar hemifrån idag. Började dagen med att åka och handla, frukost hade jag tänkt mig, men disken med "varor som är billiga för att de snart går ut" var ju full med älgfärs, oxfilé, kallrökt lax…. så det blev lite mer. Så det kan bli. Tur att vi har en stor frys.
Tömkörde Melodin igår, och hon var faktiskt hyffsat avslappnad. Det gick ju fort, men hon kändes inte spänd eller sprättig, så det går framåt känns det som. Det var det där med galopp innan 😃 för att släppa loss lite överskottsenergi. Idag blir det nog en tur i skogen om vi hinner innan det blir mörkt.
Så, nu Kjerulfia, back to buisness.