Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1142 ggr
GE
3

God Morgon 8 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Morrn! Tre nätter avklarade! Nu ledig till fredag kväll…

Läste att Carnaby Patrick Hooligan har fått sluta sina dagar pga akut hjärtsvikt. Tyvärr har jag ingen bra bild på honom, så han får här så länge representeras av en avkomma, Långarnö Patrick Jr. En vacker och rastypisk  ponny som tilltalar mig mycket, och som jag inbillar mig har stora drag av sin far…

R. I. P.
Carnaby Patrick Hooligan RC 79
1992-2015 

dove.gif

Kjerulfia1
0

Idag har jag haft tömkörningslektion för Carina på Norr-Malma. Vad otroligt nyttigt och jätteroligt. Melody fick stanna hemma och jag fick istället träna med G. Liam. Efteråt åkte jag förbi Gittan en sväng och sa hej, är man så nära kan man ju inte låta bli. Hon var lagom intresserad, lyfte huvudet och kikade mycket nyfiket för att sedan börja beta igen. Inget varmt på återseende där inte, men det var väl ungefär den reaktionen som jag förväntade mig. Hon har ju alltid varit ganska självständig.  Totalt sett kan jag inte haft en bättre flexledig förmiddag.

Nu strax blir det till att sätta igång och arbeta. Sitter hemma idag, måste få ner text till den rapport jag håller på med. 

Det kanske blir tömkörning för Melody idag. Vi provade igår, men då var det två älgar i salixen nedanför ridbanan, så Melody blev en stor drake på den belysta ridbanan och det var bara att gå in.

lil-sis
0

#1 Ta Dusty nästa gång! Roligare ponny finns inte. Eller Räkan som hon hette när hon bodde hos mig, var lite tanig en period :-)

liljegren
0

Då var denna veckas mördarpass avklarade.. den där när kroppen säger nej men planering av nästa års ekonomi vrålar jo-för-fan-bit-ihop är inget vidare.. Imorgon ska jag baka. Det är en viss mormor som fyller år i helgen! Jag tänkte försöka mig på jordnötskakor och lite annat spännande utan socker.

monsterpony
0

#0 Tråkigt att höra. Packie var en härlig individ. 😕

Cathak
0

Synd jag aldrig fick tillfälle att träffa honom. Hoppas hans gener lever vidare i dotterdottern Murgårdens Tiffany.

GE
0

#4 Fin bild! Tack för att du delar med dig :)

GE
1

#3 Hälsa och gratulera Kerstin!

En guldbelönad Liljegårdare för länge sen…

GE
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#1 Det var väl inte så lyckosamt att du hade en kamera med dig?

Det skulle vara så roligt att se hur den lilla killen ser ut idag!