Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1651 ggr
GE
0

God Kväll 13 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kunde inte låta bli att sno den här bilden! Fin Connemara!!

http://www.cpbs.ie/db/public.php?a=10&std=4485

Hade tänkt börja på en höstnöt för att försöka liva upp lite härinne, men kom av mig helt när jag upptäckte att Aramennoc är nerstängd tills vidare :(

starrhult
0

# 0 - vad jag förstår inte bara tills vidare :(. Får i alla all tacka Lina för allt arbete hon lagt ner genom åren. Fin bild GE!

GE
0

#1 Nej, jag läste det alldeles nyss på facebook. Väldigt tråkigt! Tyvärr kan man väl inte göra så mycket åt det, bara beklaga att det otroliga jobb som Lina lagt ner på sidan nu är borta för alltid - nonexistence liksom :(

Visst finns det många databaser, men Aramennoc var unik med alla sina bilder. Jag tycker inte alls att den spelat ut sin roll, utan är tvärtom nästan oersättlig. Vilken annan databas kan man se bilder på så många hästar i sin Connemaras släkt?

Jag kan däremot förstå Linas känsla av det, om ingen reagerade på att sidan var stängd. Jag önskar att jag hade hört av mig så fort jag märkte det, men jag trodde ju att det var nåt slags underhåll. Säkert många fler som trodde så!

Jag kan också förstå det med att spela ut sin roll, eftersom jag själv sitter med en sida som ingen tycks vara speciellt intresserad av längre…

Annette
1

#2. Det är lika dött inne på Shetland. Men jag lever på hoppet att Facebookanvändarna skall inse värdet av iFokus, inte minst ur arkivsyfte. Enligt min Facebook-användande make försvinner saker och ting snabbt bakåt i flödet på FB medan det på iFokus lätt går att gå tillbaks och leta.

RC927
0

Jättetråkigt med Arammenoc. Jag brukade gå in då och då och hörde jag talas om en connemara var det jätteintressant att förhoppningsvis även se en bild. Skickade även i bilder på mina hästar! Tack Lina! Ska försöka skriva lite mer här! Hästledig idag,fast åker kanske med maken till Solvalla för att titta på en häst han är delägare i.Tycker det är rätt kul då jag växte upp med travhästar,men jag vill gärna se stammen på dem!

Märit
0

Trist, men jag kan också förstå… Vilken är nu bästa sida att söka connemarastamtavlor på?

GE
0

Sukuposti är en rätt trevlig sida, men blå basen är väl den som är bäst uppdaterad. Irländska importer som inte är svenskregistrerade kan man söka i CPBS databas