Godmorgon 25 oktober
Regn och skitväder!
Hoppträningen igår gick över förväntan. M var ganska (läs väldigt) tjurig, framför allt i början. Ville inte gå framåt, trava gick inte, det blev galopp över cavalettibommarna, osv, lite allt eller inget, men men väl över hinder var hon fantastisk. En hemmagjord vattenmatta och en massa bråte i hindren, men Melody tvekade inte en sekund, hon skulle bara över och efter var hon så fin. ❤️ Stora hoppeponnyn. Totalt sett blev det en bana på 4 hinder, 3 rättupstående och en smal oxer, i dryga knähöjd (50-60 cm). Jag har lite att jobba på för att det ska funka ännu bättre, men det känns som att det kommer bli riktigt bra.
Idag blir det lite tömkörning tänkte jag, eller vila. Det beror på om det tänker fortsätta regna eller inte.

#0 Det ska sluta regna i 11-tiden, för då ska jag ut med kameran ☀️
Inget regn här. Grått imorse men sol sedan 10.30 ca. Fortfarande vila för X. Imorgon sätter vi fart igen.
Här har det varit en solig och fin helg. Ganska blåsigt i dag dock. Eländes förkylning har begränsat ridningen i ett par veckor - men i dag var jag i väg och tränade med Electra. 10 poäng till henne i dag :). Har inte åkt låda på hela sommaren, var rejält brunstig och träning på utebana där det hände mycket runt omkring + rejäl blåst på det - men nu verkar brunsttroll och hjärnspöken hamnat under kontroll !!! "Mallade" sig lite mot kompisen när hon kom hem - och verkade lite nöjd med sig själv.