Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 738 ggr
liljegren
0

god eftermiddag 27 oktober

Naprapatbesök och veterinärbesök avklarat! Hoppas på trevliga svar på alla ponnyerna och hoppas på gynnsamt resultat efter dagens knäckning och knådning. 2-fotingen ligger utslagen i sängen med en spinnande katt för tillfället. Energin är inte direkt på topp. Roslagens väder har varit allt från mulet och lätt regn till solen som kikar fram nu

Sassenach
0

#0 Någon km norrut har det inte regnat… 😉 Har löshoppat lite hemma idag. Kråkan låg nästan ner i kurvan innan första hindret, det är en läskig kortsida innan… Han hoppade 120 cm med god marginal innan vi slutade. Busrusset fick även han vara med. Då jag hört ryktesvägen att han var rädd för bommar, så fick han börja med bommar på marken och det högsta var två 30 cm kryss. Han tyckte det var kul, så han sprang en extra gång. Ha en trevlig kväll!

Kjerulfia1
1

Lite längre västerut har vi haft sol och moln idag, med lätt blåst på det.

Idag har vi haft tömkörningslektion för Carina Mattsson på hemmaplan. Melody var jättefin i vänster varv :) ! Så fint har jag aldrig sett henne gå hittills, så just nu går vi lite från klarhet till klarhet. Hon var lite mer tjaffsig i höger, men det visar bara att hon bytt sida. Vilket är nyttigt eftersom  hon tidigare var så otroligt mycket mer stel i vänster varv än höger.   

Det var annars en toppenlektion. Bra boost för självkänslan.

GE
1

Haft kanonväder på min ledighet, och passat på att lufta kameran ordentligt. Har luftat hjärnan också! Omplaceringen av F börjar gå mig på nerverna. Jag har två ryttare som jag skulle kunna tänka mig att låna ut henne till, men jag har inte fått besked från någon av dem ännu. Innan dess tycker jag inte att det är någon idé att involvera några flera. Så det går inte fort, men det måste å andra sidan få ta sin tid.