Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 718 ggr
liljegren
0

god eftermiddag 3/11

Papper papper papper.. långa krångliga saker passar sig inte när humöret är i botten och tålamodet flytt sin kos.. försäkringskassan är bland det krånligaste jag varit med om.. suck Lite humörshöjande var promenaden med lärkan! Vi har börjat lite med tömmar och han gör så gott han kan :) han är så lik mitt fullblod, eller ja, han har flera av hennes bra sidor! Det är svårt att sätta ord på känslan.. men det är samma positiva arbetsglädje och inställning till livet som Image hade. Midas försökte läxa upp Lärkan idag.. Skylark blev, såklart, förbannad och jagade Midas. Då kom draken Bellis farande som ett jehu! För INGEN, nä inte ens hon själv, får göra så mot hennes odrägliga bebis.

GE
0

Klart han blir sur när små odrägliga pojkar blir stöddiga. Det måste han få bli!

Snabbsurf på väg till jobbet…

Kjerulfia1
0

Idag blev det ett dressyrpass på banan och det var riktigt länge sedan sist. När vi inte har varit ute i  i skogen eller på vallarna har vi hopptränat eller tömkört på sistone. 

Det gick OK idag. Hon tycker att en upplyst ridbana i mörker är konstigt, speciellt om man långt bort ser ett ljus som rör sig, och kommer närmare (läs någon som är ute och går med hunden i mörkret och har pannlampa på sig). Även om hon var lite på tårna så skötte hon sig godkänt och lyssnade på matte (fast helt övertygad var hon inte).

Men det är bara att träna på, vi har ju en hel vinter framför oss med ridning på upplyst ridbana, så någon gång ska hon väl lära sig. Jag kan tillägga att rida ut i mörker är inget konstigt, och det känns ju skönt.

lil-sis
0

Träning i måndags på irriterad ponny. Svansen som en propeller och jag satt löst ett par gånger. Fin på slutet iaf. Idag ska hon träffa equiterapeut, planerat och det var nog klokt, I övrigt lite bitter. IVF gav 3 befruktade ägg, 2 till frysen och ett till mig som inte tagit sig. Tveksamt om jag hinner med en frysåterföring innan de stänger för i år. Kan inte rapportera negativt resultat innan måndag och har inte längre någon egen ägglossning och därmed pålitlig menscykel. Fördelen är att jag hinner kvala ungponnychampionaten själv.

GE
0

#3 Stänger för i år? 😕

lil-sis
0

#4 ja de är ju är ju lediga över jul och nyår.