Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 737 ggr
liljegren
0

God morgon 10/11

Skylark är INTE nöjd över att ha täcke på sig ute. Stona fryser ut honom och han ser faktiskt nästan lite deppig ut.. första gången jag är med om den reaktionen för ett täcke.. Skönt att det är fint väder idag så att han kan få gå utan!

Fick svar på odlingen från min lilla snorkråka igår. "Ökad mängd oklar bakteriesubstans" mm tack för det "tydliga" svaret… Nu är det antibiotika som gäller så han lär ju älska mig en period framöver.

GE
1

#0 Lllla snorkråkan?

Flexade hem lite tidigare i natt, och har sovit på starka smärtstillande hela dagen. Så skönt att vakna utan en enveten värk a la bromsbett från nacken ut till axeln, och ner i armen. Muskelfästesinflammation de luxe! Nu känner jag att den är på väg tillbaka igen, men inte lika intensivt. Hoppas det håller nu sista natten!!

Tror att Fröken F har hittat sin ryttare nu 🙂

liljegren
0

Mm.. en av unghinstarna har börjat snora.. det går kvarka på ridskolan i norrtälje men hade svårt att tro att det skulle vara det då dem går mitt ute i ingenstans och det i princip bara är jag och mamma som hanterar dem.. men orolig blir man ju ändå.. Vet var ut och tog prover och kallade det för eskalerad förkylning. Fruktansvärt glad att de inte går här hemma med våra ston och föl! Härligt! Skönt när allt löser sig :)

Märit
0

Liljegren, vår femåring fick täcke på sig och släpptes ut i den flock hon gått med i hela sitt då 4-åriga liv. Hon blev totalt utfrusen och bortjagad från flocken, t o m av sin två år yngre helsyrra som normalt var hennes absoluta bundis!