god förmiddag 19/11
Våran kära gammelhund har sadlat om från vallning till jakt. Idag jagade han älg med en livrädd matte.. skitsur kom han tillbaka och blängde på mig.. han tyckte det var taskig planering att jag inte ens hade bössa när han fixade middag för halva vintern. Idag ska jag klippa lite svansar och ha terapi-tid med toyboy som numera är livrädd för mig efter hans antibiotikakur.. jag tycker det har gått superbra men han har ju varit lite nervös.. så när jag kom igår drog han iväg i 180 i hagen.. totalt omöjligt att få komma nära.. mamma fick ta in honom senare. I boxen försökte han krypa ut genom boxgallret. Tog nästan 10 min att få komma så nära att jag fick ta i honom men så fort jag klappat lite lugnade han sig.. stackarn.. det är inte lätt att vara ponny alla gånger

Snöblaskar lite ikväll! Fy sjutton, nu börjar eländet 😕
#1 Och vi har härligt fast snö, endast lite klibbig!😃 Väntar nu otåligt på mina draglinor så att jag och Sparven får fara ut och dra risselsläden! Har ingen loksele längre och gamla selen var en sån här billig skräphistoria från hööks, men ibland är jag duktig så den är numera omgjord till en sele med lös brösta och förbättrad däckel så att den går att dra med. Som sagt fattas dock draglinorna för att den ska vara användbar, tror de kommer i morgon eller på måndag!
Sparven fick dessutom sitt stamboksnummer igår, RC 1542 blev det!😍

#2 Just det! Stambokföra skulle man göra också.
Idag var ponnyn på tårna, brunstig som 17, trodde värsta dagen var igår, men icke.
Snö? Inte ett spår av på E4…
#3 - Visst är tiden ur led? Har också ett par som haft rejäla och dessutom långdragna brunster - ogillar!

#4 Tja, inte vet jag vad man ska kalla det som plaskade ner på bilrutan en stund, men inte var det rent regn iallafall…
#3 #5 Fröken F har också brunstat hela hösten, men de har varit normala, både i styrka och längd.. Hon har inte varit påverkad (ovillig) heller. Kanske tonar det ner sig med åldern? Eller så beror det på att hon inte har tränat eller tävlat på ett tag. Inte pressats på något vis när hon varit brunstig. Hon har i stort sett bara ridits i skogen sen början av september, och då märks det inte på samma sätt iallafall.