god eftermiddag 3/12
Ser ut som vi får hem en av de ponnyerna vi har ute på foder efter jul.. ingen som är sugen på ett egensinnigt äldre sto? ;) Har varit o handlat lite.. borstar på lerhögarna i hagen för att vända ryggen till o inse att de lagt sig på den lerigaste platsen de kunnat hitta, som vanligt. Tacksamt är ordet ;)
Två dagar senare och det är fortfarande ofattbart det som har hänt. Pappan till en av mina kompisar har omkommit en arbetsplatsolycka. Min telefon har legat påslagen även under natten sedan det hände, så att de kan ringa och prata när som helst om de vill det.
I skuggan av det tragiska så red jag lektion igår, länge sedan sist för den instruktören. Riktigt roligt och givande, idag har jag träningsvärk och ska rida lektion även i kväll, hur det nu ska gå🤪

Skulle ridit idag, men inspirationen tröt när jag var själv nere i stallet. Mörkt, hårt i marken och trött jag… Ponnyn fick sig en puss i alla fall.
#0 Har ett egensinnigt äldre sto redan. Det räcker :p Igår var jag halva dagen på Svartbäckens Vårdcentral och slutbesiktigades av överviktsenheten. Är utskriven därifrån med "perfekta blodprover" och ett BMI på 23. Det betyder att jag nästan gått ner 50kg. Började på 42.2 i maj 2014. Sedan tandis. Min tandis är snäll men det är ändå inte roligt. Munhälsan går iaf åt rätt håll. Nästa år blir det operation av en visdomstand. Hu.

#0 Kanske vet jag, men det beror på hur egensinnig hon är. Hur yttrar sig den?
Är hon ridbar för en försiktig 14-åring, som inte gillar hoppning, men gärna vill träna och tävla lite i dressyr. Vet du hur mycket riden hon är innan? Licens?