god förmiddag 14/12
Trevligt samtal på morgonen, tänk vad skönt när saker kanske löser sig innan man börjat nysta i dem själv :) Minusgrader, snö och sol. Hästarna är lyckliga :) ska försöka få någon fin bild tänkte jag men det är lättare sagt än gjort när hästarna blir som klistermärken när man går ut i hagen.

#2 Headbanging kanske är hennes grej 😃
Åh vilka härliga bilder! Avundsjuk på snön. Här i Nacka/Värmdö kom det bara pyttelite,spridda korn! Uteritter på dan idag med Pemberley . Vackert ,soligt och hårt! Är bilderna från Roslagen? I så fall kanske jag borde åka upp till landet för att få julkänsla!

#4 ja.. men i norrtälje var det knappt någon snö alls.. så det är nog väldigt olika beroende på vart i roslagen du är
#5 Rådmansö, Lågarö. Vet att det kan skilja mycket tom där mot tex Norrtälje! Ha en bra kväll alla!

Jag är ingen fan av snö alls, men tom jag önskar lite. Hagarna är så knaggliga nu när det frusit på, så på önskelistan står faktiskt några cm mjuk och fin snö.
Det ska visst komma lite på torsdag, men på fredag regnar det väl bort igen :(
Dags för första natten av tre nu…
Skönt att vara hemma måste jag säga, här är det endast 12 grader kallt och inne i stan, 16 km bort, är det -20. För ovanlighetens skull var det faktiskt varmt i skolan, härligt! Och fakturan för ponnyvagnen till min mindre skrutt (men den passar förhoppningsvis Sparven också) är betald så vagnen är snart på väg. Känns riktigt härligt!
Jag red fram ute i kylan i väntan på min lektion och hade tagit Sparvens fleecefilt om mig och det var supermysigt, nu måste jag köpa mig en mantel!😈
Skulle också gärna ha lite snö nu! Ridningen blir inte mycket av nu när det är så knöligt. Vägarna också ganska sönderkörda, då det har varit full fart på diverse skogsmaskiner som röjt upp efter Helga. Vi har också ägnat massa tid åt att städa upp, elda och laga staket efter hennes vilda framfart. Annars verkar tappskor ha blivit på modet här, jag som så sällan brukar råka ut för det. Men fyra framskor på några veckor fyller väl kvoten för de närmaste fem åren hoppas jag! Värdelöst vetande: 2012 hade vi sex lejda snöplogningar på gården i december…

Tillbaka från en skrittur på vallarna i mörkret. Det var en härlig upplevelse med både norrsken och stjärnfall. Jag red lite serpentiner med Melody, enbart genom att använda sätet. Hon var avslappnade och lyssnade jättefint. Kul när det funkar.

Den här dagen blev inte som planerad, bilhelvetet vägrade starta. Vilket gjorde att höhämtningen blev mycket uppskjuten, från 15.00 till ca 17.30. Bilverkstaden har lite svårt att veta vad som är fel på bilen, så den har åkt lite fram och tillbaka. Tror de använder mig som testobjekt. Så nu står bilen med en kupefläkt i motorutrymmet och motorvärmaren i, så förhoppningsvis kommer bilen vara tillräckligt varm imorgon för att tänka sig att starta och köras till verkstaden. På plussidan ligger att en jobbintervju är inbokad och att jag blev erbjuden lite extra jobb några nätter innan jul. Nej, god natt på er. Hoppas på en bättre dag imorgon.