God Dag 19 december
Fullständigt urlakad efter nattens slit. Det ska bli väldigt skönt med ett par dagars ledighet nu. Blev iallafall lite piggare när jag fick den här bilden från fodervärden.
Fenella har blivit bästis med familjens 5-åriga ridponnysto :)
Ha en bra dag i julstressen! Själv jobbar jag hela julen, så jag är klar med den biten för längesen. Älskar inte direkt överfyllda affärer…
Jag jobbar också jul (22-26) och dessutom blev sambons firma av med sin största kund precis så ingen julstämning precis….

Efter någon dag med mildväder har banan tinat upp, så idag blev det ett dressyrpass för hoppeponnyn.
Hon börjar bli riktigt duktig, lite spännt i början fortfarande men efter ett tag slappnar hon av i skritten. Traven kommer, en sak i taget, där håller vi på att hitta takten. Idag blev det en del galopp till ponnyns förtjusning, för det är ju den absolut roligaste gångarten tycker hon. Hon börjar bära sig och det känns jättebra. Inga problem med fattningarna. Både vänster och höger bog kan åka ut titt som tätt, men det blir bättre och bättre. Det märks att hon blir starkare och får mer muskler.
Imorgon kanske vi ställer fram några sockerbitar, då blir ponnyn glad.

Moster kom ut och motionerade Lärkan. Han är så tacksam att pyssla med! Kommer näst intill alltid och möter en i hagen och är så snäll vad man än ber om. (Även om han börjat testa gränserna lite ;) )