Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 1221 ggr
GE
4

God Morgon 23 december

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En dag kvar till julafton. Ingen direkt julkänsla men iallafall…

GOD JUL!

===============

Kjerulfia1
0

Idag plockade jag fram ett hinder och lite cavalettibommar. Melody blev jätteglad och enormt taggad som alltid. Vi skuttade över ett rättuppstående på 70 cm. Lätt som en plätt. Ser fram emot hoppträning till våren.

RC71
0

God Jul alla Connemaravänner! :)

liljegren
0

Jag har blivit ordinerad vila.. det är inte så lätt som det låter.. tolkade det som att om jag står still hos ponnyerna så vilar jag! ;) Rebell levde upp till sitt namn igår, det är dock varken första eller sista gången…. Bakåt och broms var det enda som fungerade så min kära moder och fader fick i princip knuffa in en ponny som inte alls förstod varför han skulle gå in.

lil-sis
0

Vi skrittar. Ponny är inte ok i höger bak och nu ser inte bara jag det. Ingen lösning på gåtan i måndags så metacam och skritt fram till åb i mitten av januari. Så mycket skritt matte orkar… Får rida men trevligare att promenera med husse och Lime som sällskap :-)

GE
0

#4 Jag såg en film där du linade henne över bommar. Hon nickar till ibland, såg ut som det sitter högt höger bak? Hoppas Metacam + lugna promenader gör susen!

GE
0

#2 En hovslagartomte! Vad annars hemma hos dig 🙂

lil-sis
0

#5 Ja det var första teorin och vi fann en liten förändring på röntgen på knäet men bedövning gjorde ingen skillnad. Hin fyllde ut kotan under kvällen på kliniken så kanske där. Vi får se. Höften är ju en trolig bov med tanke på att hon haft problem med höger galopp (det är dock borta).

GE
0

#3 Är inte så säker på att din tolkning av vila är helt korrekt 😉

Om Rebell lever upp till sitt namn, så finns det andra som inte gör det! Den här ponnyns namn säger att hon ska vara gudfruktig och from. Eller är det för att hon anser sig vara en gudinna, som hon inte tycker att hon behöver ha markkontakt?

Detta är julfrågan 🙂 Vad heter ponnyn?

GOD JUL!

GE
0

#7 Detektivarbete! Kunde de säga något om förändringen?

lil-sis
0

#9 Njae den är ganska liten, ev infästning menisken som inte riktigt ser ut som den ska. Sedan var det en linje på typ den runda delen som ligger mot knäskålen som inte var riktigt så rund som den ska vara men det andra knäet var nästan likadant. Röntgade båda haserna och knäna. Hon verkar ju egentligen inte besvärad för hon gick snällt en hopplektion i onsdags med barn på ryggen och har gått bomträningar utan knot. Jättesvårt!

starrhult
0

#8 - Kan det vara Afrodite?

liljegren
1

Av den läckra färgen att döma, en ponny från grän? :) grän thea? :) tycker att jag känner igen henne och den såg jag o så fall på premieringen på tuthammar :)

GE
0

Gräns Thea var namnet!