Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1077 ggr
liljegren
0

god morgon 30/12

"Same as every year George" Önskar jag hade något roligare att skriva men det händer ju som inte så mycket på ponnyfronten här just nu. Plusgrader nu på morgonen så det lilla puder vi fått lär väl smälta bort :/

lil-sis
0

Idag mammografi UA. Det var skönt även om det var det förväntade resultatet trots allt. Sedan akut hos tandis, provisorisk lagning för 1000kr, inte lika roligt. Nu ett besök på Börjes för lite foderbunkring och sedan hämta hem Skodan som är lagad efter närkontakt med en bunt rådjur. Hemåt för promenad med förhoppnongsvis lugnare ponnyer idag…

Kjerulfia1
1

Idag hade jag morgonpasset i stallet. När man är ledig är det så mysigt att ta det lugnt vid morgonfodringen. När alla hästarna är ute så brukar jag dricka kaffe eller te. Antingen medhavd från frukosten eller så blir det mikropulverkaffe. Är det varmt ute är det väldigt rofyllt att titta på hästarna i hagarna, idag satt jag i sadelkammaren. Sedan mocka boxen och fixa em-maten. Vi har det så att den som fodrar väger upp hösilage till nästa giva, dvs fodrar man på morgon blir det em, och tar man in så blir det kväll och morgon. Det sista av morgonrutinerna är att sopa stallet. Idag tog jag och ponnyn en 50 min tur i skogen. Vi fick en del snö på oss, det gillade inte Melody riktigt, men så blir det när man väljer att gå där ingen annan ridit ännu.  Jag har också försökt att organisera lite träning, vi får se hur det går. Jag väntar på svar…

liljegren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag känner mig för övrigt rätt säker på att Midas blir skimmel.. ;)

GE
0

Någon minusgrad ute vid stallet idag. Lite snö och inga större problem med vattnet. Perfekt! Så kan det få fortsätta tills det blir vår :)

#3 Ja, skimmel eller senskimmel ;)

starrhult
0

Inget töväder här, dom 5 - 6 cm som kom, ligger vackert kvar. Ett par cm till skulle inte skada. Hästarna tycker det är skönt, liksom jag (som slipper lerinpackade hästar). Snöfria fläckar i skogen verkar vara avgrundsdjup som man absolut inte kan kliva på - annars är det riktigt fint ridväder för tillfället. Värmebalja till vattnet - så det är inget problem här. Det är väl bara att jag undrar varför det är så väldigt nödvändigt att gå direkt ut från stallet och dricka - när det finns vatten både i hink och vattenkopp inne?

GE
0

#5 Visst är det märkligt att man kan bli så törstig så fort man kommer ut ;)