Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 1354 ggr
GE
0

God Nyårsafton!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dags för några jobbnätter igen. Som vanligt börjar morgonen i tvättstugan…

"the same procedure as every year" 

Med hopp om ett mer aktivt år för Connemara.ifokus. Skriv, skriv, skriv :)

🎈Gott slut och Gott Nytt år! 🎈

liljegren
0
liljegren
0

Morrnmorrn! Det ska bli spännande att se hur mycket det smäller inatt.. Huddinge var helt hopplöst. Pandora brydde sig knappt, Bellis gick in i sig själv (rätt otypiskt för ett flockdjur?) Och fullblodet hade total panik. Nu bor vi inte i huddinge och fullblodet finns inte så förhoppningsvis blir det lugnt.

lil-sis
0

Inget jobb här :-) Ska snart promenera connemarorna.

GE
1

Fenellas ryttare är inte bara duktig att rida! Hon är en hejare på att klippa ihop filmer också.  Jag tyckte väl att det var lite onödigt att mitt nam skulle stå med så stor text, men hon ville ge filmen till mig, och tyckte därför det var viktigt…

Vilken gullig tjej :)

https://youtu.be/zNLDndgcgrU

RC71
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gott Nytt År alla! Här blir en lugn dag med pappersarbete och sedan god middag med vänner framåt kvällen. Vill tro det redan känns lite ljusare på eftermiddagen men det är väl snön som gör sitt kan jag tro :)

RC927
0

Gott nytt år allihopa! Ridit en tur på morgonen och sen blir det konsert i Storkyrkan! Vilken fin bild GE😊 Filmen ska jag titta på sen! Hoppas att det inte blir alltför mycket raketer och smällar för djurens skull! Vår hund som nu är 2 år brydde sig inte förra nyåret så håller tummarna för att han är lika cool nu.

Kjerulfia1
0

Idag hade vi sällskap av två stallkamrater på ridturen. Det blev en avslappnad skrittur i solskenet. Jättehärligt! Jag kvällsfodrar i kväll. Hoppas att det inte skjuts för mycket för nära. Det är nackdelen med ett tätortsnära stall. Pållarna får ha ljuset och radion på under kvällen och vi får hoppas att de inte bryr sig. Gott Nytt ponnyår!

GE
0

Ja, man får hoppas att folk använder hjärnan, så att inte djuren skräms samt att de  själva har fingrar och ögon kvar på nyårsdagen! Några råkar illa ut varje år..

Här har skjutandet redan börjat i Källparken. Mina två gamla siameskatter irrar omkring och ser skrämda ut. De är livrädda sen en stor fyrverkeripjäs ramlade ner på balkongen för ett antal år sen. I natt får de vara instängda på toa. Inget fönster ska väl göra att det blir lite lugnare för dem hoppas jag.

lil-sis
0

Var ute på en promenad med båda marorna som planerat. Pyser av energi från X som bara måste stå på bakbenen ibland och när vi kom till kohagen for hon runt så hon skavde av kastanjerna på båda bak :-o Vet inte om det är för att de inte rör sig så mycket i hagen eller om hon har haft ont och inte har det nu. Dräller lite inne, tänkte fodra sent ikväll, de brukar inte bry sig om raketer men skönt att kolla ändå.

[RC1393]
0

Jag plockade in pållarna tidigare idag (redan för en timme sedan!). Sparven bryr sig inte så särskilt men hon fick stå beskyddande vid hagkamraten Billie i hagänden längst bort när grannarna hade några små knallraketer eller vad de kallas. Små saker som bara knastrar på marken. Det var nästan så att jag övervägde klämma in ponnyerna i samma box, Billie kan behöva en kram av Sparven även i natt🤐

För övrigt så måste jag skaffa en ny hjälm och nya skaklar till min vagn, plus att lacken är väldigt förstörd. Jag hann ha den i några timmar, lite bitter är jag. Någonting skrämde Sparven när jag klivit av vagnen för att fixa cykellyset jag tejpat fast bak på vagnen tills jag skaffat ordentliga reflexer. Jag fick stopp på henne utan incident och ledde henne hem, men så blev hon skrämd igen av något annat hjärnspöke och jag styrde ut henne i snödrivan för att få henne att stanna. För stora skor och en klängig häst gjorde att jag föll i snön och blev överkörd av både häst och vagn, men jag klarade mig med att få en lätt smäll i hjälmen. Några hundra meter från stallet hade Sparven lindat vagnen runt en tall och stod där snällt tillsammans med ägarna av tallen. Ingen blev skadad lyckligtvis! 

Jag förstår ingenting, känner verkligen inte igen min egen ponny. Hon har ju dragit vagn sedan hon var 3 år utan bekymmer, hon har t.om. dragit hästtransporten några meter åt mig när den hamnat i en grop jag inte kunde handdra den ur. Så skärrad som hon var igår har hon aldrig, i någon situation, varit längre än den tid det tar att tala om att saker och ting är ofarliga. Nu får vi ta några steg tillbaka och hoppas att hon blivit rädd för vagnar nu. Hon älskar ju att dra så känns supertrist om det skulle hända😕