Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 779 ggr
liljegren
2

god kväll 2/1 2016

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har Bellis haft besök av sin ryttare från huddinge. Det är roligt när man kan se att ponnyn så tydligt blir glad och uppskattar besöket :) eller så var det bara inbillning.. men jag upplevde att hon blev glad. Någon annan som blev glad var Rebell som i princip kröp in i celice jacka. Bellis, Paddis o Lärkan fick motion i skogen. Isolde och Toyboy fick promenera med full mundering och ryttare på ryggen. Coola Isolde skötte sig som en riktig dam. Toyboy var lite oroligare men lugnade sig snabbt och skötte sig fint trots att han var lite nervös till en början.

Kjerulfia1
0

Idag blev det en tur till ridhuset. Melody var rätt på tårna hela tiden, men skötte sig ok när vi mötte bil med släp och bil med yngre manlig förare. Båda stannade exemplariskt så att vi kunde traska förbi. I ridhuset var hon allt annat än avslappnad, det där med taktfast trav var väldigt svårt och huvudet for som en jojo. Hon flög rakt upp i luften en gång, svårt att veta om det var av ren glädje över att gå på ett fast och plant underlag eller om det var protest om arbete. Jag väljer att tro på det första. Ponnyn var väldigt svettig när vi var klara, men det var mest för att hon hetsade upp sig själv. Som om denna upplevelse inte räckte så hade det ju börjat snöa när vi skulle hem, och det var konstigt tyckte ponnyn.

lil-sis
0

Skogspromenad blev det i mörkret. X sur som ättika. Testar samma runda med annat sällskap ikväll.

GE
0

#0 Stadiga fröken :) Hur hög är hon nu?

liljegren
0

#3 jag vet inte.. jag upplever inte att hon vuxit så mycket på höjden.. mest bredden :O och då är hon faktislt smalare än när du var här i somras ;)