God förmiddag 5 januari
Var nog lite övermodig angående virusets tillbakagång! Det får bli ytterigare ett dygn med pepparkorn för att det ska ge med sig…
Låter inget vidare med -18 i mitten av nästa vecka. Stackars min hovslagare!
Här är det just nu -7 och några snöflingor i luften 
Jag har infravärme i stallet så min Hovis konstaterade att hon alltid kan åka till mig :-) Snöar här, blir promenad ikväll sen. Testa annat sällskap för att se om surpuppan blir gladare.
Glömde bilden…

Krya på dig! Vi har varit på ikea. I vanliga fall tycker jag det är mest jobbigt men nu lyckades vi pricka in en tidpunkt med väldigt lite folk! Skönt! :) Vi har även varit och kikat på en "ny" bil då våran stora kompis dricker lite för mycket.

Idag blev det en skogstur med sällskap av charmörerna Pedro och Nisse. Madame var riktigt avslappnad och fin. Men det blev kallt! -7 vid början av ridturen, -12 en timme senare.
Nu har yr.no ändrat sig. Det ska inte bli -18 nästa vecka 🥳

#4 Gör inget ;)

Dubbla underställ, täckbyxor, ylletröja, fleecetröja, dubbla yllesockor, ullsulor i kängorna samt montagehandskar. Sen är det bara att börja sko :) Se till att ha era hästar inne i god tid och kratsa ur hovar så ingen frusen snö osv sitter kvar när hovslagaren kommer. Det gör väldigt stor skillnad om man slipper bli blöt och därmed nedkyld om händerna.
Bytte sällskap så surpuppan kunde gå först, då blev hon glad! Hoppade tom över ett grässtrå :-D