Goddag 6 januari 2016
Idag har jag tränat för ny tränare. Det känns lite lyxigt med flera tränare inom ridavstånd, och den här damen gillade jag. Nytt ridhus brydde sig ponnyhästen inte om, men hon var ju spänd som en fjäder. Med fast mark under hovarna så ville hon springa mycket, så vi började med galopp så hon fick springa av sig lite granna. Vilken fart det var i henne! En riktig krutdurk. Med det underlag som har varit ute de senaste två veckorna har det ju blivit mest skritt, vilket gav mycket energi och engagemang från ponnyns sida under dagens galopp. Jag var nöjd med dagens insats. Melody hittade formen i skritt och när jag hittade takten i traven så kom formen som ett brev på posten. Nu orkar hon ju inte så himla länge, men jag måste bli lite noggrannare med takten och rida ännu långsammare. Bästa passet hittills skulle jag säga.
Önskat plats på alla tillfällena för AE på Tuthammaren under våren. Jobbar alla dagarna så husse får lasta och köra ner och så möts vi i Storvreta. Det är skönt att hon är lättlastad. Första tillfället blir kanske Lime istället, har svårt att se att Xanadu skulle vara ohalt efter bara en kur metacam. Lite trist när det är så fin snö ute! Vi pulsar vidare på kvällarna, lite svettigt för oss tvåbeningar nu.

Kjerulfia - Åh vad roligt! Jag har blivit smittad av makens förkylning så idag har mantrat varit alvedon - sova - vätska. Kände mig lite piggare på em så var ut och gosade lite med ponnyerna.. en annan typ av medicin! Bifogar en bild på Gräns Gwendolyn, som håller ordning på småtjejerna! När majoriteten av individerna man har är "ohängda slynglar" uppskattar man de lugna mogna individerna på ett annat sätt :) (fast jag uppskattar mina slynglar också ;) )

Fy fanta! Minus 18 nu, undrar om bilen går igång?

#2 du kanske också skulle behöva kör GEs kur, eller får lill-krypet spunk då?
Måste bara tillägga vad en bekant, som står i grannstallet hos tränaren, sa när vi möttes utanför ridhuset.
-Så du ska också börja skolan nu?
Tyckte det var lite roligt, och säger en del om tränaren😃😃. Som förövrigt tyckte att ponnyn skulle klippa skägget ☺️.
Ja, ja hon är ju lite russ/nordsvensk liknande i vinterskrud, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med allt hår !!! Om jag kortar manen för mycket är jag rädd för att det blir punkfrilla. Men bara det kanske är en anledning till att ge ponnyn orangea, vita och gröna slingor! ? Kanske till WHP på nästa riks? och så får man skita i utställningsklassen, eller kan det charma en irländsk domare måntro?
Knivsta -17…. träningstemp under dagen var ljumma -12.
Min bil står med sladden i. Frågan är väl när jag ska hem om den vill eller inte, ingen sladd vid tåget…