Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikettgod-morgon
Läst 949 ggr
RC927
0

God morgon 19/1

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en kall morgon (-15)och lite jobb, tömkörning, tycker Pemberley att hon är värd lite hö. Temperaturen steg till -5😊

GE
0

Hon ser onekligen rätt nöjd ut :)

Vakade av igår och ikväll är det dags igen :(  Fördelen med vårt schema är att man lägger sina pass själv. Nackdelen är att arbetsgivaren kan flytta runt passen efter behov. Inget man kan säga något om, eftersom det ingår i schemamodellen.

Ibland kan det bli riktigt tokigt. Eller vad sägs om det här: Har precis obbat helg (fre-sön natt), och nu ska jag jobba ti-ons natt, fre-lö natt och må-ti natt. Kommer att vara som ett UFO nästa onsdag morgon, men då är jag ledig en vecka :)

Ha en bra kväll!

Kjerulfia1
0

Tar en energipaus på jobbet med lite iFokus och färska fikon. Har haft en intensiv och stressig dag med mycket som ska vara klart. Sitter just nu och väntar på inspel från en kollega så att jag kan lämna in den där rapporten.

Idag var planen att trava och galoppera i snön på vallarna med Melody. Vi måste återuppta vår kondisträning, men jag får se när jag kommer härifrån. Planen är att ha en rastad ponny till träningen imorgon… då kanske vi inte behöver galoppera av oss i början.

Igår var vi ute i månskenet (från halvmånen) och både travade och galopperade. Helt fantastiskt. Det är så vackert ute med det där lite blåa ljuset som blir av månsken på snö. Ponnyn var extremt nöjd, hon fick ju springa! Även om det var jobbigt när matte kräver att man ska jobba rätt och slappna av samtidigt.

lil-sis
0

Inte så mkt ponny idag, grävt pinne ur halsen på min Jack Russel, hälsat på vän på ortopeden (inkl sushi-lunch) och återförenats med en blastocyst räcker som dagsverke för mig.