Godmorgon 23 januari
Idag blir det stallmorgon. Jag ska strax byta om och gå ner och släppa ut hästarna. Sedan ska jag och en stallpolare rida ut, på en gång, typ. Melody lär bli glad eftersom vi ska ta en skogstur med hagpolaren. Sedan blir det lite trav och galopp, man måste ju passa på innansnönsmälter nästa vecka…
Idag har Sparven fått följa med på träning utan att göra någonting alls. Var kompisen Billie som skulle iväg på körträning, men han ville inte alls följa med och tyckte att vi hade frontutlastning, fast det har vi inte. Ett jack vid ögat kom han undan med och gick tack och lov snällt in igen och stod snällt nu när han fick åka med sällskap. För övrigt så gick kursen jättebra, min första körlektion sedan jag var 6 år! Välbehövligt med andra ord, nu har vi mycket att tänka på till nästa gång.
Hemma igen efter att ha varit i stallet. En härlig uteritt tillsammans med Mallans dotter och min dotter! Tårna gillade den här dagens temperatur bättre,bara synd att solen inte ville titta fram. Väderprognosen för nästa vecka låter ju inte så kul,men det kan ju bli bättre än vad man tror nu!
God middag alla connemaravänner. Idag blir det långritt med travarpolaren Lasse. Här i söder är det runt nollan, så det blir långkalsonger och ridbyxor istället för den senaste tidens vinterridställ. En liten undran. Är det rastypiskt för en connemara att:
1. Varje kväll rulla sig minst två gånger i boxen och därmed vända upp och ner på hela bädden?
2. Konsekvent dricka ute och inte inne, så husse får bära vatten till termobaren nästan varje dag?
3. Takta iväg från stallet på uteritter, men slöäääpa sig hem för sista backen? (Mina halvblod har gjort precis tvärt om)
4. Inte reagera på skogsmaskiner, grävskopor och andra muskidunder, men hoppa i luften för en liten ekorre?
I dag äntligen lite hästtid utöver mat, mocka och ut-/insläpp. Behagligare väder och lite lugnare tempo. Skönt tycker både hästarna och jag.
#3 - Ja det tror jag 😉
#3 Det kan jag inte relatera till hos varken mitt gamla sto eller mitt nuvarande😃

#3 Det mesta låter låter rastypiskt tycker jag 😉
Inget hästeri för min del idag, om man bortser från en film på Fenella och Emmas debut. Ingen riktig sådan, utan en P & J som gick jättebra 🙂
Dags att försöka komma i form för ytterligare en natt på plåsterhuset …
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har motionerat pigga ponnysar i snön på ridbanan, det lär ju snart vara ett minne blott här i Östergötland för imorgon kommer plusgraderna intrillandes. Image (4 år) börjar bli riktigt trevlig att sitta på, har ju tagit honom lite långsamt eftersom han vuxit endel i perioder under hösten/vintern men nu börjar poletten trilla ner ordentligt ihop med att kroppen hänger med. Bjuder på en liten film på min gullegris, han har verkligen ett hjärta av guld och är så omtyckt av medryttare, sambo och alla i stallet. Även fått härliga hälsningar från Noula som är lika omtyckt hon av sin nya familj och alla runt omkring dem. Jag säger det jämt till alla, det är connemara det skall vara!
#3 I alla fall ett tydligt släktdrag :) :)

#7 Ser härligt ut!