Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 834 ggr
GE
0

God Morgon 1 februari

Hejdå Januari och välkommen Februari :) Snart är det vår! Kom knappt ur sängen i morse. Tror jag mockade lite för mycket igår ;) Ont ska dock med ont fördrivas (det sägs så iallafall), så på't igen idag…

Tävlingssäsongen börjar komma igång så smått. Ett vårtecken så gott som något. Till helgen är det lokal/regional hoppning på Lurbo. Av för dagen 236 anmälda ponnyer är hela 20 Connemaror i klasser från LD - LA. Synd att man jobbar hela helgen, och inte har möjlighet att åka dit…

Ha en bra dag!

lil-sis
0

Fryser idag. Kanonfint väder än så länge :)

Sassenach
0

Hovis kommer idag, han ringde och kollade hur varmt vi hade det i stallet nu på morgonen. Hans händer är känsliga för kyla och tacka för det om man slitit som hovis i sitt liv. Lovade att en byggfläkt ska ställas in i stallet, för att få upp värmen ytterligare. Man måste ju vara rädd om bra hantverkare. Ha en bra dag!

Kjerulfia1
0

Idag tyckte Melody att matte hade fel i knoppen. Hon var mycket tydlig med att det inte var någon bra ide att ge sig ut på ridtur när det snöar horisontellt och man inte ser någon framför sig. Och när vi efter 10 minuter såg ut som snögubbar båda två så var jag beredd att hålla med henne. Jag som var så taggad på att rida idag 🏇☃😸

RC927
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Försökte mig också på en ridtur på Mallan i snöovädret. Hon var brun när vi gick ut och vit när vi kom tillbaka! Hade ridit Pemberley tidigare, då var det bara blåst! Här mumsar hon på sitt kvällshö!