Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: god-morgon
Läst 860 ggr
RC927
0

God förmiddag 13/2

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vilket härligt väder vi har idag! Sol och ett tunt snötäcke! Jag har för första gången en häst med hovböld!!! Mallan har en i ena framhoven. Pemberley o min dotter hade markarbete på volten. Jag tittade på och försökte stå i solen och njuta.

GE
2

På väg till natt 3 nu, sen ledig ett par dagar Hoppas på lite sol då :)

Fick en film från fodervärden igår. Fröken F ska ju debutera i dressyr om drygt en månad, och fick nu stifta bekantskap med dressyrstaket för första gången. Inga problem tyckte hon, och lullade på fint. Tempot med avsikt, eftersom hon har en tendens att gå in i "hoppläge" med nosen uppåt, om Emma trycker på för mycket. Det får komma såsmångom, ett litet steg i taget. Stolt matte vilket som :)

https://youtu.be/G_U26gvDFe4

Kjerulfia1
0

Rodeohästen och jag fortsätter våra äventyr. Idag tröttnade jag och tömkörde istället på slutet. Då har hon börjat krypa ihop och trycka in nosen mot bogen i vänster varv! så det blev till att ändra lite tömsättning. Ingen egen rollkur här inte. 

Imorgon får vi ridsällskap, ska bli intressant att se hur hon beteer sig då. 

Visserligen är 5-6 år en trotsålder och hon har varit hyperbrunstig senaste veckan och hon har börjat fälla, men detta är ju löjligt!

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi skrittar oss igenom alla bett och träns, tredelade läggs till "ute på galen galopptur"-högen.