Connemaraponny iFokus

Connemaraponny

Etikett: avel
Läst 1104 ggr
liljegren
2

I väntans tider 2016

Jag är så nyfiken på mina egna att jag knappt kan vänta! Och jag vet att det finns ett par fler där ute som går och väntar! Hur många andra går i väntans tider?

Vad har du för sto? Namn, ålder och stam

Vem är ditt sto betäckt med?

När beräknas fölis titta ut?

liljegren
0

Edens Grace  (Spinway Corona - Möllans Castro) är konstaterat inte dräktig, tyvärr. Hon är utlånad som ridponny så får vi se hur vi gör till nästa säsong. (hon har blivit riktigt fin så jag vet inte om jag "får" tillbaka henne 😉)

Liljegårdens Bellis (Fredriksminde Hazy Chance - Möllans Crazy) har inte kommit om i brunst och vi tänker oss att vi ska ta ett blodprov på henne längre fram. Hon är f. 04 och det här blir hennes tredje föl, dock det första med Skahanagh Skylark.

Pandora II (Brolötens Joop - Möllans Castro) f. 08  har inte kommit om i brunst och vi tänker oss att vi ska ta ett blodprov på henne längre fram. Det här blir hennes andra föl, dock det första med Skahanagh Skylark.

Gräns Birgitta (Grange Flynn Sparrow - Hagens O'chief) f.08 har inte kommit om i brunst och vi tänker oss att vi ska ta ett blodprov på henne längre fram. Det här blir hennes första föl och hon är betäckt med Skahanagh Skylark.

Gräns Gwendolyn (Gräns Roeson - Hagens Jaguar) f.05 - Är bara hos oss på foder- har inte kommit om i brunst och vi ska ultraljuda henne i nästa vecka då hon ligger senare i dräktigheten än de andra. Det här blir hennes första föl och hon är betäckt med Skahanagh Skylark.

Exakta datum står i min kalender och den ligger hemma ☝️🤔

liljegren
0

Edit - Gwendolyn är under hösten konstaterad inte dräktig :( Vi gör ett nytt försök i vår med samma hingst!

RC71
1

Långarnö Decibel ( Dexter Leam Pondi u Innellan Alice ue. Oisin) Dräktig med Castle Verdi Beräknad fölning runt 26 april. Castle Snowflake ( Janus u. Village Linnet ue. Laerkens Cascade Dawn) Dräktig med Backuddens Mountain Haze Beräknad fölning runt 17 maj Tyvärr kastade Innellan Alice sitt foster relativt tidigt i samband med en operation. Magarna växer och det sparkar förfullt Lika spännande varje år! :)

GE
0

Spännande!!!